۳۰ شهریور ۱۴۰۳

مجروح شدن 5000 سرباز اسرائیلی در جنگ غزه

یدیعوت آحارونوت: 5000 نظامی از زمان شروع جنگ در غزه مجروح شده‌اند.

واحد نجات اسرائیلی شماره 669، از انتقال سربازان مجروح اسرائیلی به شمال نوار غزه خبر داد. یدیعوت آحارونوت گزارش داد که از آغاز جنگ در 7 اکتبر، 5000 سرباز زخمی شده‌اند که از این تعداد 2000 سرباز دچار نقص عضو شده‌اند.

این روزنامه اسرائیلی، امروز شنبه، فاش کرد که تعداد مجروحان از 7 اکتبر در حال افزایش است، بیش از 5000 سرباز زخمی به بیمارستان‌ها رسیدند و بیش از 2000 نفر به طور رسمی به عنوان معلول در ارتش شناخته شدند و توسط وزارت دفاع اسرائیل تایید شده‌ است.

این روزنامه فاش کرد که ریاست احیا وزارت دفاع، روزانه پذیرای 60 مجروح است که بیشتر آنها جراحات جدی دارند.

یدیعوت آحرونوت به نقل از لیمور لوریا، رئیس بخش توانبخشی وزارت دفاع، گفت: ما هرگز مشابه این را تجربه نکرده‌ایم. بیش از 58 درصد از مجروحانی که دریافت می‌کنیم از آسیب‌های جدی دست و پا رنج می‌برند و در برخی موارد نیز نیاز به قطع عضو است.

Capture 71

لوریا افزود: حدود 12 درصد از مجروحان دچار آسیب‌های داخلی شده‌اند. این روزنامه پیشتر، در گزارشی مجزا اعلام کرده بود که حدود 1000 نفر از ناحیه چشم آسیب دیده‌اند.

وی افزود که حدود 7 درصد مجروح روانی وجود دارد، و این تعداد به شدت افزایش خواهد یافت زیرا فرض بر این است که هر بدن مجروح، از نظر روانی نیز آسیب دیده است. مضافا اینکه آسیب‌های روانی همیشه ماه‌ها پس از جنگ بروز می‌کند.

ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن 5 سرباز و افسر خود در نبردهای روز گذشته غزه خبر داد و تعداد سربازان کشته شده از آغاز عملیات زمینی در نوار غزه را به 97 نفر رساند.

بر اساس اطلاعات رسمی اسرائیل، تعداد سربازان و افسران اسرائیلی که از 7 اکتبر کشته شده‌اند به 421 نفر می‌رسد.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/367309

→ خواندن مطلب قبلی

اختلاف اسرائیل و آمریکا بر سر فرصت اتمام عملیات جنگی در غزه

خواندن مطلب بعدی ←

عملیات نافرجام نجات گروگان اسرائیلی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *