۳۰ شهریور ۱۴۰۳

افزایش شدید نرخ بیکاری در مناطق جنوبی اراضی اشغالی

کلکالیست: علی‌رغم اسکان تخلیه‌شدگان در مناطق جنوبی اراضی اشغالی، نرخ بیکاری در این مناطق رو به افزایش است.

بیشترین میزان افزایش بیکاری و تعداد جویندگان کار در شهرهایی به ثبت رسیده است که به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت تأثیر جنگ قرار گرفته‌اند. بیشترین افزایش ۷۳% در ایلات ثبت شده است. به نظر می‌رسد که ورود مهاجران نمی‌تواند جایگزین گردشگری برای برخی از شاخه‌های اشتغال شود.

هفت شهر از ده شهر، با بیشترین افزایش در مناطق جنوبی هستند، دقیقاً همان شهرهایی که مورد اصابت موشک‌های زیادی قرار می‌گیرند. در رتبه دوم اشکلون با 63% و پس از آن اشدود با 60% افزایش تعداد جویندگان کار قرار دارد. در این میان ایلات پس از افزایش از 4.9% در اکتبر به 8.4% در نوامبر سال جاری، در جایگاه نهم قرار دارد.

در مجموع تعداد افراد جویای کار در پایان آبان ماه 309000 نفر بوده است. از این تعداد 123000 مورد در آبان ماه ثبت شده است که افزایش 4 برابری را نشان داده است. از سرگیری خصومت‌های وزیر اقتصاد و دارایی رژیم صهیونیستی برای تمدید مزایای بیکاری تا پایان ماه جاری، باعث می‌شود که انتظار حفظ دامنه گسترده بیکاری حداقل تا پایان ماه را داشته باشیم.

بارزترین نتیجه این گزارش کاهش مداوم نرخ جویندگان کار جدید است که اگر در هفته چهارم جنگ تعداد افراد جویای کار جدید در روز 6000 نفر باشد، هفته گذشته به حدود 2000 تن کاهش یافت. این نرخ نسبت به حالت عادی نیز بسیار بالاست.

افزایش شدید نرخ بیکاری مناطق جنوبی
 افزایش شدید نرخ بیکاری مناطق جنوبی

هفته گذشته بین کمیته خدمات کاریابی و خزانه‌داری اختلاف نظر شدیدی به وجود آمد. خزانه‌داری از این موضوع که این سرویس قصد دارد در ماه دسامبر تنها بخشی از بیکاران را در دفاتر استخدام کند، به شدت انتقاد کرد.

شایان ذکر است که در روزهای عادی ساعات پذیرش کارکنان خدمات کاریابی چهار ساعت در هفته می‌باشد. خزانه داری خواستار گسترش آنها شد. کمیته کاریابی با 5.5 ساعت اما فقط چهار روز موافقت کرد. این کمیته اعلام کرد، کارمندان خدماتی، پنج روز در هفته از ساعت 7:30 الی 16 و در زمان جنگ، در روزهای جمعه مشغول به کار هستند و ساعات اضافه کاری زیادی انجام می‌دهند.

 

→ خواندن مطلب قبلی

کلکالیست، اثر تحریم بر استارباکس را تایید می‌کند

خواندن مطلب بعدی ←

احداث پل زمینی برای اتصال بنادر دبی و حیفا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *