تلاش اسموتریچ و نتانیاهو برای نابودی اقتصاد اسرائیل

بانک اسرائیل هشدار داد که اگر کسری بودجه افزایش پیدا کند، خروج اسرائیل از بحران اقتصادی دشوار خواهد شد.

درست قبل از جنگ، داغ‌ترین و پر چالش‌ترین مسئله بعد از موضوع کودتا در جامعه اسرائیل، وضع معیشتی و اقتصادی شهرک‌نشینان بود. تورم و افزایش نرخ بهره، زندگی را برای ساکنین اراضی اشغالی سخت و به رفاه آنها آسیب جدی وارد کرده است. دولتمردان و مقامات مختلف بارها و بارها به وزیر اقتصاد دارایی این رژیم اعلام کردند که اقدامات اصلاحات قضایی باعث ایجاد عدم اطمینان مردم به دولت، آسیب جدی به اقتصاد و کاهش ارزش شِکِل می‌شود، اما اسموتریچ در جواب به آنها گفت که اصلاحات برای اقتصاد می‌تواند مفید باشد!

اقتصاد اسرائیل در حال نابودی

بانک اسرائیل همچنین تصریح کرد: کاهش ارزش شِکِل که از سوءمدیریت دولت ناشی می‌شود، عاملی است که تورم و نرخ بهره را افزایش داد. در نشست اخیر، مقامات دولتی با مسئولان بانکی پیش بینی‌های خود و نگاهشان به تحولات اقتصادی را تشریح کردند که پیام مهم آن جلسه، پیش بینی مهم از بانک اسرائیل در مورد تبعات جنگ بود. بانک اسرائیل پیش بینی کرده بود که ادامه جنگ بر افزایش تورم و نرخ بهره تاثیر منفی خواهد گذاشت.

این بدان معناست که بانک اسرائیل پیش بینی می‌کند، توزیع غیر مسئولانه بودجه توسط دولت، ممکن است کاهش نرخ بهره را به تعویق بیندازد. بنابراین باعث ایجاد مشکل برای شهرک‌نشینان اسرائیلی می‌شود. در طول سال گذشته، اسموتریچ قول داده بود از هزینه‌های کلانی که می‌تواند باعث افزایش تورم شود، جلوگیری می‌کند، اما او به هیچ کدام از وعده‌های خود عمل نکرد.

54764298

مارکر گزارش داد که عملکرد اسموتریچ و نتانیاهو حتی بر وام مسکن تأثیر گذاشته است (در دو سال اخیر وام مسکن همراه با افزایش نرخ سود افزایش یافته) به طوری‌که دیگر کاهش نخواهد یافت. علاوه بر این، مشکل باز پرداخت وام‌ها نیز ادامه خواهد داشت. تحلیلگران اقتصادی رژیم صهیونیستی به بانک هشدار دادند که کاهش نرخ بهره ممکن است به دلیل عملکرد ائتلاف به تعویق بیفتد. همانطور که در این گزارش گفته شد، اسموتریچ همواره در تلاش است تا تصویب بودجه 2024 را علی‌رغم اعتراضات، تا ماه مارس به تعویق بیندازد.

 

لینک خبر: https://tinyurl.com/5fp6bj6w

→ خواندن مطلب قبلی

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

برای اولین بار ارتش اسرائیل تدارکات لجستیکی را از هوا در خان یونس پرتاب کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *