۳۰ شهریور ۱۴۰۳

هشدار بایدن به نتانیاهو: کابینه دولت را تغییر بده و از بمباران بی رویه دست بردار!

جو بایدن، از نتانیاهو خواست تا کابینه را تغییر دهد.

رئیس جمهور آمریکا از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، درخواست کرد تا کابینه خود را تغییر دهد. بایدن اذعان کرد که اسرائیل با بمباران بی‌وقفه و بی‌رویه در غزه، در حال از دست دادن حمایت جوامع بین المللی است.

به گزارش رویترز، صبح امروز، رئیس جمهور آمریکا، در واکنش به تصویب آتش‌بس فوری بر اساس قطعنامه پیشنهادی مصر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در پیامی خطاب به نخست وزیر اسرائیل، نوشت که باید ترکیب کابینه دولت خود را تغییر دهد وگرنه با این شرایط، حرکت به جلو برای اسرائیل بسیار دشوار خواهد شد. همچنین او به این نکته اشاره کرد که اسرائیل نمی‌تواند در آینده از تشکیل یک دولت فلسطینی جلوگیری کند و این امر به هر حال اتفاق خواهد افتاد.

هشدارهای مکرر بادین به نتانیاهو
هشدارهای مکرر بایدن به نتانیاهو

همچنین وی با اشاره به بمباران بی‌رویه غزه، به نخست وزیر نتانیاهو، هشدار داد که این کشتار بی‌وقفه، باعث از دست دادن حمایت جهانی و بین المللی اسرائیل می‌شود. بایدن مدعی شد که نتانیاهو باید تصمیمات سختی بگیرد. چرا که او محافظه‌کارانه ترین دولتی است که در تاریخ اسرائیل وجود داشته و نباید زیر بار دو دولتی شدن اراضی اشغالی برود.

با این حال، بایدن از زمان شروع جنگ از اسرائیل حمایت کرده اما شکاف بین آنها از زمان تشکیل دولت نتانیاهو به وجود آمد و روز به روز بیشتر شد و هنوز هم شکاف بینشان عمیق است. در مراسم روشن کردن حنوکا در کاخ سفید، بایدن به روابط پیچیده خود با نتانیاهو اشاره کرد اما توضیح خاصی نداد، کاملاً مشهود است که در مورد مسائل جنگ اسرائیل و عملکرد آن و حتی از قبل تر درمورد اصلاحات قانونی بوده که مشکل ایجاد کرده است.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1059274

→ خواندن مطلب قبلی

تصویب قطعنامه‌ای علیه اسرائیل برای آتش‌بس فوری در مجمع عمومی سازمان ملل

خواندن مطلب بعدی ←

اقدام ضد صهیونیسم در پارلمان لهستان!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *