۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دیدار و گفت‌وگوی یوآو گالانت وجک سالیوان

گالانت در دیدار با سالیوان، ضمن گفت‌وگو درباره وضعیت جنگ، به اطلاع وی رساند که شکست حماس ممکن است چندین ماه به طول بیانجامد.

روز پنجشنبه، یواو گالانت، وزیر امنیت رژیم صهیونیستی به جک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا که برای گفت‌وگو درباره جنگ غزه به اسرائیل سفر کرده است، گفت که شکست جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) چند ماه طول می‌کشد.

Capture0
دیدار وگفت‌وگوی سالیوان و گالانت

گالانت در این گفت‌وگو مدعی شد که حماس از ده سال پیش شروع به ساخت زیرساخت‌های زیرزمینی و بالای آن کرده است. وی افزود که نابودی این جنبش مستلزم یک دوره زمانی طولانی است که بیش از چندین ماه طول خواهد کشید، اما ما پیروز خواهیم شد و  حماس را نابود خواهیم کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که دفتر گالانت منتشر کرد، این دو مقام همچنین در مورد لزوم بازگرداندن اسرائیلی‌ها به خانه‌های خود در نزدیکی مرز با لبنان پس از آواره شدن ده‌ها هزار نفر به دلیل درگیری با حزب الله گفت‌وگو کردند.

در جریان این سفر، سالیوان با نخست وزیر بنیامین نتانیاهو، در بحبوحه تنش‌های اعلام شده بین بایدن و تعدادی از مقامات اسرائیلی، به‌ویژه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، در مورد عملیات نظامی اسرائیل در غزه، دیدار خواهد کرد.

آدریان واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، دیروز چهارشنبه گفت که سالیوان قصد دارد با نتانیاهو، با اعضای دولت اضطراری، و با اسحاق هرتزوگ، رئیس‌رژیم اسرائیل دیدار کند تا درباره آخرین تحولات اسرائیل و جنگ آن در نوار غزه گفت‌وگو کند.

با سفر وی به اسرائیل و پس از آن که کاخ سفید اعلام کرد که پایان جنگ، یکی از موضوعات گفت‌وگوهای سالیوان خواهد بود، نگرانی مقامات اسرائیلی وجود دارد که سالیوان تنها چند هفته مهلتی به آمریکا برای پایان دادن به جنگ به اسرائیل پیشنهاد خواهد کرد.

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/state-policy/galant-usa-903849542/?pid=7&cid=902992383

→ خواندن مطلب قبلی

هاآرتص تحلیل کرد: جنگ در شجاعیه تضعیف ارتش را نشان داد

خواندن مطلب بعدی ←

کلکالیست: فروش آپارتمان در پایین‌ترین سطح از سال 2000

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *