۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ممانعت نتانیاهو از سفر رئیس موساد به قطر

نتانیاهو، پیشنهاد رئیس موساد را برای گفت‌وگو درباره توافق جدید مبادله‌ای در قطر رد کرد.

کانال 12 صهیونیستی از کانال 13 اسرائیل، عصر چهارشنبه گزارش داد که نخست وزیر دولت اشغالگر، بنیامین نتانیاهو، از رفتن مقامات اسرائیلی از جمله رئیس موساد به قطر برای انعقاد یک قرارداد جدید مبادله زندانیان جلوگیری کرد.

به گفته کانال 13، رئیس موساد دیدی بارنیا در جلسه‌ای که در روزهای اخیر برگزار شد، پیشنهاد سفر به قطر را با سرلشکر نیتزان آلون، رهبر تلاش اطلاعاتی مسئول پرونده زندانیان و مفقودین، به منظور اجرای توافق جدید بین اسرائیل و حماس مطرح کرد، اما شورای جنگ به ریاست نتانیاهو اجازه چنین دیداری را نداد و مقامات ارشد اسرائیلی به دوحه نخواهند رفت.

به گفته این کانال، اعضا کابینه جنگ، بیش از دیگران معتقدند که اسرائیل نیاز به یک ابتکار برای انعقاد قرارداد مبادله‌ای دارد، از جمله وزیر بنی گانتز، که معتقد است اسرائیل باید فرصتی برای از سرگیری روند مبادله پیدا کند.

در مورد موقعیت نخست وزیر نتانیاهو و وزیر دفاع یوآو گالانت، تا حدودی متفاوت است. او معتقد است که دولت باید منتظر سیگنالی از سوی حماس، مبنی بر اینکه به دنبال فشار نظامی بر آن، به یک معامله مبادله‌ای دیگر علاقه‌مند است.

این کانال به نقل از یک مقام سیاسی اسرائیلی که نامش فاش نشده است، گفت: ما در حال حاضر به قطر نخواهیم رفت و تصمیم بر این است که در صورت آمدن پیشنهادها به قطر گوش دهیم. هیچ پاسخ رسمی از دفتر نتانیاهو دریافت نشد.

Capture1 32

فشار خانواده‌های گروگان‌ها برای معامله مبادله

خانواده‌های اسرای اسرائیلی در پاسخ به این اقدام گفتند که خواستار شفاف‌سازی فوری نخست‌وزیر و اعضای شورای جنگ و خروج فوری از بن‌بست در مذاکرات هستند. آنها افزودند که از خبر رد درخواست رئیس موساد برای تنظیم یک معامله مبادله برای آزادی افراد ربوده شده، شوکه شده‌اند.

کانال 12 گفت: خانواده‌ها گفتند که با توجه به رکود کامل در مذاکرات برای آزادی ربوده‌شدگان مایلند اطلاعات فوری دریافت کنند.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-military/6361323ddea5a810/Article-2152828c3156c81027.htm

→ خواندن مطلب قبلی

کلکالیست: فروش آپارتمان در پایین‌ترین سطح از سال 2000

خواندن مطلب بعدی ←

بودجه اصلاح شده 2023 در کنست تصویب شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *