۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سالیوان: غزه به تشکیلات خودگردان خواهد رسید

سالیوان اذعان کرد که تشکیلات خودگردان، کنترل غزه در فردای پس از جنگ را به دست خواهد گرفت.

برخلاف سخنان نتانیاهو، سالیوان آنچه را که در پشت صحنه توافق شده بود، فاش کرد: غزه به تشکیلات خودگردان خواهد رسید.

جک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در نشستی خبری که از وی درباره جنگ غزه پرسیده شد، درباره توافقات در کابینه جنگ گفت: ما موافقیم که جنگ علیه حماس ماه‌ها طول بکشد. علاوه بر این، او به مسئله کنترل نوار غزه پس از جنگ نیز اشاره کرد.

Capture 105

مشاور امنیت ملی ایالات متحده جک سالیوان، امروز (جمعه) در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره جنگ غزه و بحث در کابینه جنگ سخن گفت. به این دلیل که یک انتقال به مرحله‌ای وجود خواهد داشت که بر هدف قرار دادن رهبری حماس متمرکز است. سالیوان افزود که او مکالمات بسیار مفیدی با مقامات ارشد اسرائیل در مورد انتقال از مرحله درختی جنگ داشته است. ما موافقیم که جنگ علیه حماس ماه‌ها طول می‌کشد.

سالیوان در مورد کنترل نوار غزه پس از جنگ، برخلاف اظهارات نخست وزیر، نتانیاهو، که مدعی بود اسرائیل باید کنترل نوار غزه را حفظ کند، گفت: در بحثی که با حضور کابینه جنگ برگزار شد، توافق شد که تشکیلات خودگردان نوار غزه را کنترل و حفظ خواهد کرد.

وی افزود: کنترل غزه باید به فلسطینی‌ها منتقل شود. ما معتقدیم که تشکیلات خودگردان فلسطین نیاز به تجدید و تقویت دارد. وی در ادامه گفت: دولت اسرائیل اعلام کرده است که هیچ برنامه بلندمدتی برای اشغال غزه ندارد.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1059971

→ خواندن مطلب قبلی

بودجه اصلاح شده 2023 در کنست تصویب شد

خواندن مطلب بعدی ←

ارتش اسرائیل، جسد 3 گروگان را به غزه باز گرداند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *