۳۰ شهریور ۱۴۰۳

شورای کلیساهای اورشلیم با صدور بیانیه‌ای دیدار با اسحاق هرتزوگ را محکوم کرد

امروز، شنبه، شورای کلیساهای مسیحی، درباره دیدار دو روز پیش هرتزوگ، بیانیه‌ای صادر کردند.

کمیته‌های مسیحی دیدار سران کلیساهای مسیحی در اورشلیم با رئیس اسرائیل، اسحاق هرتزوگ، را با توجه به قتل‌عام‌هایی که حقوق مردم فلسطین در نوار غزه را نقض می‌کنند، محکوم و آن را سکوت شرم آور بین المللی توصیف کردند.

Capture1 62

شورای کلیسای کاتولیک یونانی ملکیت در رام‌الله در بیانیه‌ای گفت: این بازدید از سوی سران کلیساهای اورشلیم پس از آن صورت می‌گیرد که آنها به طور جمعی بیانیه‌ای صادر کردند که در آن از همه کیشان خود خواستند، کریسمس را به دعا و جشن‌های آیینی کلیسا محدود کنند.

این شورا افزود: ما به عنوان شورای شبانی کلیسای کاتولیک یونانی ملکیت در رام الله و به عنوان بخشی از مردم اصیل فلسطینی که برای آزادی کشور و پایتخت آن، بیت المقدس جنگیدند و می‌جنگند، چنین جلساتی را محکوم می‌کنیم. ما به آنها می‌گوییم: کاری به ما نداشته باشید!

این شورا ادامه داد: به عنوان شورای کاتولیک ملکیت در رام‌الله، از اسقف خود می‌خواهیم تا بیانیه‌ای صادر کنند که موضع رسمی در قتل‌عام‌ها و سیاست پاک‌سازی قومی و آوارگی را که اشغالگران در قبال مردم ما در غزه دنبال می‌کنند، اتخاذ کنند.

پدرسالاران و روسای کلیساها تأکید کردند که پیام دائمی و مکرر آنها از آغاز جنگ غزه، آتش‌بس فوری و دائمی بشردوستانه و حفاظت از غیرنظامیان و مؤسساتی است که به آنها خدمات ارائه می‌دهند، و همین موضع نیز در مرکز این نشست قرار دارد و هر آنچه خارج از این چارچوب به آن پرداخته می‌شود، با هدف تحریف تصویر مسیحیان و کلیساها و خدمت به برنامه‌های سیاسی است که کلیساها از گفت‌وگو یا پرداختن به آنها خودداری می‌کنند.

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/367635

→ خواندن مطلب قبلی

شیوع بیماری تیفوس در بنی باراک

خواندن مطلب بعدی ←

راه‌کار تازه مصر برای پایان دادن به جنگ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *