۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تل‌آویو زیر چتر تظاهرات مردمی علیه نتانیاهو

شب گذشته، هزاران نفر، چتر به دست، علیه عملکرد دولت در جنگ تظاهرات کردند.

هزاران نفر شب گذشته در میدان هابیما در شهر تل‌آویو، زیر بارش باران شدید و سیل‌آسا، تظاهرات کردند و خواستار تغییر دولت و نخست وزیر نتانیاهو در پی شکست مفتضحانه و مداوم جنگ غزه شدند.

به گزارش وای‌نت، حدود یک سال از تظاهرات پی‌درپی در روزهای شنبه علیه اصلاحات قانونی و قضایی می‌گذرد، شب گذشته نیز تظاهرکنندگان در همان میدان به دلیل شکست پی در پی در 7 اکتبر دور هم جمع شدند و خواستار تغییر کابینه دولت خصوصاً برکناری نتانیاهو شدند. این تجمع در حالی برگزار شد که باران شدیدی در حال باریدن بود و در اواخر شب منجر به آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن سیل در برخی از مناطق شد. گفتنی است که این تظاهرات کاملاً مردمی بوده و سازمان یافته نیست.

تظاهرات مردمی علیه نتانیاهو زیر بارش باران
تظاهرات مردمی علیه نتانیاهو زیر بارش باران

به عقیده معتضرین هیچ اهمیتی ندراد که چه فردی در رأس رژیم قرار بگیرد، اما هر فرد مسئول و یا کابینه‌ای که مسئول شکست مفتضحانه و پی‌درپی در جنگ غزه باشد، باید از مسئولیت خود برکنار و فرد دیگری جایگزین وی شود. آنها معتقدند که دولتمردان با شهرک‌های ویران شده برای جمع‌آوری رأی در انتخابات عکس‌های تبلیغاتی می‌گیرند اما از خانواده‌های اسرای اسرائیلی و کشته‌شدگان جنگی فرار می‌کنند تا به آنها پاسخگو نباشند.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/hyr00zhewa

→ خواندن مطلب قبلی

راه‌کار تازه مصر برای پایان دادن به جنگ

خواندن مطلب بعدی ←

افزایش مصرف مواد مخدر و اعتیادآور از شروع جنگ غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *