۳۱ شهریور ۱۴۰۳

گزارشی از آمار ویرانی‌ها در شهرک‌های شمالی

تارنمای وای نت، از خسارات سنگین به شهرک‌های شمالی در اراضی اشغالی خبر می‌دهد.

با گذشت دوماه و نیم از جنگ، حزب الله، در پاسخ به حملات اسرائیلی‌ها، به بیش از 20 منطقه مرزی مشترک اسرائیل و لبنان (شمال اراضی اشغالی) حمله کرده است. به گزارش تارنمای وای نت، در این حملات، اقتصاد اسرائیل متحمل میلیاردها شکل خسارات شده است.

باتوجه به آمارها، به نظرمی‌رسد صدها خانه به طور کامل ویران شده است؛ صدها میلیون شکل خسارات جدی به انبارها، مرغداری‌ها، مناطق کشاورزی، زیرساخت‌ها وارد شده است، همجنین صدها وسیله نقلیه و ادوات کشاورزی و اموال عمومی مانند گاردریل‌ها، جاده‌ها، تیر چراغ برق و غیره از بین رفته است.

در این گزارش آمده است: سازمان امور مالیاتی روز گذشته اعلام کرد به دلیل دستورات فرماندهی جبهه داخلی، بازرسان این سازمان عملا اجازه ورود به اکثر شهرک‌ها را ندارند، بنابراین در حال حاضر امکان ارزیابی دقیق خسارات وجود ندارد.

برآوردها حاکی از آن است که، حدود 70 درصد از صاحبان مشاغل در بخش مرزی شهرک‌ها را ترک کرده‌اند و مشاغل آنها به طور کامل تعطیل شده است.

در پایان گزارش می‌خوانیم: بر اساس داده‌های سامانه ملی دیجیتال و وزارت گردشگری، ۵۸ هزار نفر از ساکنان مرزی شمالی در هتل‌ها و حدود ۷۰ هزار نفر در آپارتمان‌های اجاره‌ای در سراسر اراضی اشغالی با مدیریت وزارت گردشگری اقامت دارند.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/economy/article/hyhvdwlwp

→ خواندن مطلب قبلی

نتانیاهو در جریان بازدید از غزه: جنگ طولانی خواهد بود

خواندن مطلب بعدی ←

شهادت یکی از سرداران سپاه پاسداران در حمله رژیم صهیونیستی به سوریه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *