۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اردوغان نتانیاهو را با هیتلر مقایسه کرد

اردوغان: نتانیاهو یک نازی است.

روز چهارشنبه اردوغان رئیس جمهور ترکیه درخصوص عملکردهای نتانیاهو نخست وزیر این کشور انتقاد تندی را بیان داشت و گفت: نتانیاهو هیچ تفاوتی با هیتلر ندارد. وی حملات ارتش اسرائیل در نوار غزه را با رفتارنازی‌ها هم‌تراز دانست.

اردوغان اعلام کرد، اسرائیل به بیمارستان‌ها، مدارس، عبادتگاه‌ها حمله می‌کند و خبرنگاران را می‌کشد، ما در حال انجام تلاش‌های بین المللی برای رسیدن به آتش بس در نوار غزه هستیم. آلمان در خصوص جنایات اسرائیلی‌ها سکوت کرده زیرا او هزینه کاری را که هیتلر انجام داده می‌پردازد.

اردوغان

رئیس جمهور ترکیه طی مراسمی در آنکارا افزود که کشورش آماده استقبال از دانشگاهیان و دانشمندانی است که به دلیل دیدگاه‌هایشان در مورد درگیری در باریکه غزه با آزار و اذیت مواجه شده‌اند.

نتانیاهو واکنش تندی را علیه انتقادات اردوغان ابراز داشت و اعلام کرد، اردوغان که علیه کردها نسل کشی انجام داده است، او که رکورد جهانی زندانی کردن روزنامه‌نگاران مخالف حکومت را دارد، آخرین کسی است که می‌تواند ما را موعظه کند. نتانیاهو مدعی شد که ارتش اسرائیل با اخلاق ترین ارتش جهان است!

همچنین رئیس اردوگاه دولتی، بنی گانتز سخنان اردوغان را محکوم کرد و آن را تحقیر خاطره هولوکاست و تحریف واقعیت برشمرد. وی گفت: کسی که مرتکب یک قتل عام وحشتناک شد، حماس است.

سخنان اردوغان کمی بیش از سه ماه پس از دیدار وی با نتانیاهو در جریان مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک بیان شد و در این دیدار،طرفین درباره پیشبرد روابط دو دولت در زمینه‌های تجاری، اقتصادی و انرژی و منطقه‌ای گفت‌وگو کردند و مسائل بین المللی، از جمله عادی سازی بین اسرائیل و عربستان سعودی را مورد بحث قرار دادند.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/hyt1uqtva

→ خواندن مطلب قبلی

کمک مالی اسرائیل به اینتل برای ایجاد کارخانه در اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

هاآرتص: اسموتریچ، اسرائیل را به مرحله بعدی جنگ سوق می‌دهد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *