۳۱ شهریور ۱۴۰۳

نظرسنجی جدید: لیکود نیمی از کرسی‌های خود را از دست داد

نظرسنجی جدید در اسرئیل نشان داد که محبوبیت حزب راستگرای لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر در مقایسه با رقبای خود به دلیل عواقب جنگ در غزه رو به کاهش است.

نظرسنجی انجام شده توسط کانال 13 اسرائیل نشان می‌دهد که اگر انتخابات پارلمان امروز برگزار می‌شد، حزب لیکود تنها 16 کرسی در کنست دریافت می‌کرد. لیکود در حال حاضر 32 نماینده در کنست 120 کرسی دارد.

بر اساس این نظرسنجی که نتایج آن عصر پنجشنبه منتشر شد، اگر انتخابات (پارلمان) امروز برگزار می‌شد، حزب «اردوگاه دولتی» به ریاست وزیر شورای وزیران نظامی، بنی‌گانتز با 38 کرسی در مقایسه با 12 کرسی کنست فعلی، بیشترین کرسی را تصاحب می‌کرد.

Capture 204

شبکه 13 اسرائیل اعلام کرد: فروپاشی لیکود از زمان آغاز جنگ ادامه داشته است و اگر انتخابات امروز برگزار می شد، حزب بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، تنها 16 کرسی کسب می کرد، یعنی تنها یک کرسی بیشتر از حزب یاییر لاپید.

این کانال خاطرنشان کرد که اگر انتخابات امروز برگزار می‌شد، احزاب تشکیل دهنده دولت تنها 45 کرسی در مقایسه با 64 کرسی کنونی کسب می‌کردند.

علاوه بر لیکود، احزاب تشکیل‌دهنده دولت شامل شاس، یهودیت تورات متحد، قدرت یهود و صهیونیسم مذهبی هستند. برای تشکیل دولت در اسرائیل، جلب اعتماد حداقل 61 نماینده در کنست ضروری است.

در این نظرسنجی در مورد مناسب بودن رهبران احزاب اصلی برای نخست‌وزیری پرسیده شد، 52 درصد جامعه آماری، گانتز را ترجیح دادند و تنها 31 درصد نتانیاهو را گزینه مناسب تشخیص دادند و لاپید در رتبه سوم قرار گرفت.

این نظرسنجی نشان داد که اگر یوسی کوهن، رئیس سابق موساد به جای نتانیاهو به عنوان رئیس لیکود جایگزین شود، این حزب 23 کرسی در مقایسه با 33 کرسی حزب وحدت ملی به دست می‌آورد.

این کانال گزارش داد که این نظرسنجی توسط نظرسنجی اسرائیلی کامیل فاکس انجام شد و شامل یک نمونه تصادفی از 700 اسرائیلی با حاشیه خطای 3.7 درصد بود.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/politics/survey-903869519

→ خواندن مطلب قبلی

یورش ارتش صهیونیستی به صرافی‌های کرانه باختری

خواندن مطلب بعدی ←

پیشرفت در توافق مبادله گروگان‌ها بین حماس و اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *