۳۱ شهریور ۱۴۰۳

تنش در لیکود/ ادلشتاین مقابل نتانیاهو قرار گرفت

ادلشتاین، رئیس کمیته روابط خارجی و امنیت و عضو کنست، امروز در مصاحبه رادیویی پیرامون جنگ غزه صحبت کرد. وی شب گذشته اعلام کرد که اسرائیل مقابل حزب الله لبنان درحال شکست خوردن است و باید دولت را مهار کرد.

ادلشتاین در ابتدای سخنان خود گفت: اگر ذره‌ای تدبیر و برنامه بیاندیشیم، به راحتی می‌توانیم پیروز میدان باشیم. اگر وضعیت قسمت‌های شمالی اسرائیل را به حال خود رها کنیم، اشتباه بزرگی مرتکب شده‌ایم. چرا که نیروهای رضوان در مرزهای مشترک ما با لبنان درحال عبور و مرور اند و از آنجا به احوالاتی که در مرز اتفاق می‌افتد اشراف کامل دارند. ما نمی‌توانیم منتظر باشیم تا شرایط به خودی خود درست شود. باید تمام تلاش خود را برای حفظ خطوط مرزی خود انجام دهیم.

همچنین وی افزود: همه گزینه‌ها روی میز است. اولویت ما این است که بدون وارد کردن ارتش قائله را ختم کنیم، چرا که ایران پشت حزب الله است و هر تحرک بدون برنامه‌ای می‌تواند تهدیدات ایران را علیه ما تقویت کند. ادلشتاین در پاسخ به این سوال که آیا دولت کنونی اسرائیل برای ادامه جنگ در غزه آماده است یا خیر، گفت: جنگ در غزه بسیار دشوارتر از قبل شده است. اما بر خلاف شایعات دولت اسرائیل درحال تقویت قوای خود برای ادامه حملات به نوار غزه می‌باشد، این ضرورت جنگ است.

F191127YS19 e1577984231668 640x400 1 1
یولی ادلشتاین ، عضو کنست

در ادامه مصاحبه، پیرامون وضعیت پیچیده در غزه که بیش از 80 روز از جنگ می‌گذرد، صحبت شد. ادلشتاین پیشنهاد داد که باید برای رهایی از وضعیت دشوار جنگی رهبران حماس را ترور کنیم. به گفته او این بسیار شرم آور است که اعضای کابینه با هم در تنش هستند و این شکاف علنی و رسانه‌ای می‌شود. او تأکید داشت که باید کابینه جنگ را حفظ کنیم و از هرگونه تنش و اختلاف در آن پرهیز کنیم.

وی در پایان سخنان خود به تصحیح رفتار وزرا و اعضای کابینه تأکید داشت و افزود: مقامات باید مراقب رفتارهای خود باشند و از هرگونه اختلاف بپرهیزند تا شرایط دولت از این بدتر نشود. از طرفی نخست وزیر به عنوان کسی که ریاست کابینه را برعهده دارد باید از حواشی به دور باشد و نگذارد این مسائل گسترش پیدا کند. همینطور باید طرح مناسبی برای رهایی از این وضعیت دشوار در نظر داشته باشد. در آخر نیز ما در تلاش هستیم تا تمامی اسرا را آزاد کنیم.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/military/Article-1064014

→ خواندن مطلب قبلی

نگرانی نظام سلامت روان از عواقب 7 اکتبر

خواندن مطلب بعدی ←

اسموتریچ: ما باید برای مدت طولانی بر غزه حکومت کنیم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *