۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نظرسنجی: در صورت ادامه‌دار شدن جنگ، مشاغل بسیاری از بین خواهند رفت

نظرسنجی: در صورت ادامه جنگ برخی مشاغل از بین خواهند رفت.

یک نظرسنجی توسط شرکت مشاوره تجاری تِفِن انجام شده که نشان می‌دهد آسیب اقتصادی متاثر از جنگ به طور قابل توجهی در بین کارمندان و مشاغل آزاد احساس می‌شود، برخی از آنها در صورت ادامه جنگ برای چند ماه دیگر از بین خواهند رفت.

به گزارش معاریو، این نظرسنجی از بین 5000 کارگر و کارمند به منظور بررسی بازار کار انجام شد. حدود دو سوم از پاسخ دهندگان گزارش دادند که در نتیجه اخراج، مرخصی و یا حتی حقوقی، دچار زیان اقتصادی شده‌اند. 72 درصد از شاغلان، کارمند یا صاحبان مشاغل با سابقه کاری بالای سه سال هستند. 84 درصد مدعی هستند که با شروع جنگ با اخراج کارمندان یا کاهش حقوق در محل کار خود مواجه شده‌اند. همچنین 54 درصد اظهار داشتند که وضعیت مالی آنها روز به روز بدتر می‌شود.

فعالیت مشاغل کارخانه ای نیز دچار اختلال شده است

بر اساس این نظرسنجی، 42 درصد از کسانی که کسب و کار آنها بدتر شده است، وام گرفته‌اند، 24 درصد از پس انداز خود استفاده کرده و 19 درصد از خانواده خود کمک گرفته‌اند. همچنین 65 درصد تأکید دارند که فقط تا مدت کوتاهی می‌توانند کسب و کار خو را ادامه دهند و در پی ادامه‌دار شدن جنگ با مشکل بزرگتری خواهند شد که امکان دارد شغل خود را به طور کامل از دست بدهند. تا اکنون نیز حدود 45 درصد از آنها از ادامه فعالیت خود ناامید شده‌اند.

به گفته محققان این نظرسنجی، در پی جنگ غزه آسیب‌های شدیدی به اقتصاد اسرائیل وارد شده است که با گذشت تنها سه ماه از جنگ، اکثر صاحبان مشاغل هیچ غرامتی را از دولت دریافت نکردند. اگر از مشاغل آسیب دیده پشتیبانی نشود، اسرائیل یک فروپاشی کامل اقتصادی را تجربه خواهد کرد.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/business/economic/israel/Article-1064207

→ خواندن مطلب قبلی

نتانیاهو: محور فیلادلفیا بین اسرائیل و مصر باید تحت کنترل اسرائیل باشد

خواندن مطلب بعدی ←

راکت‌باران شهرک‌های اسرائیلی همزمان با آغاز سال نو میلادی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *