۳۱ شهریور ۱۴۰۳

اعتراف اسرای فلسطینی: بوسیدن پرچم اسرائیل یا کتک خوردن!

گزارش‌ها در مورد شرایط سخت بازداشت اسرای فلسطینی در بازداشتگاه‌های داخل اردوگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی و رفتارهای خشن، شکنجه و تحقیر زندانیان در زندان‌ها ادامه دارد.

Capture1

روزنامه عبری هاآرتص روز دوشنبه به نقل از شهادت اسرای فلسطینی در زندان گیلبوآ نوشت که از 7 اکتبر تا کنون مورد ضرب و شتم و توهین‌های شدید نگهبانان قرار گرفته‌اند، در حالی‌که مقامات زندان‌های اسرائیل چشم خود را بر این اتفاق می‌بندند.

برخی از آنها اشاره کردند که زندان‌بان‌ها، آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده و تهدید کردند که اگر پرچم اسرائیل را نبوسند، با خشونت بیشتری مواجه خواهند شد. این روزنامه خاطرنشان کرد که زندانیان مورد نظر، هیچ ارتباطی با اعضای نخبگان جنبش حماس ندارند و تعدادی از آنها تاکنون محاکمه نشده‌اند.

هاآرتص همچنین گزارش داد که برخی از این گزارش‌ها به دست آن رسیده و بخشی دیگر به سازمان‌های حقوق بشری رسیده است.

این روزنامه افزود: برخی از شهادت‌ها یادآور اظهارات زندانیان زندان مگیدو است که هفته گذشته منتشر کرد، مبنی بر اینکه زندان‌بانان به‌طور سیستماتیک، زندانیان فلسطینی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

همچنین به نقل از یکی از زندانیان پس از آزادی اخیر، پس از سه سال اسارت در زندان‌های اشغالی، آمده است: 11 زندانی را به سلولی آوردند که ظرفیت آن، یک سوم آن تعداد بود. زندانبانان غذا را روی زمین انداختند و گاه به بهانه انجام عملیات با پا آن را له می‌کردند و در بازرسی‌ها با قمه آهنی اسرا را می‌زدند.

بر اساس همان شهادت، زندان‌بانان با پرچم اسرائیل وارد می‌شدند و هرکه از بوسیدن آن امتناع می‌کرد، کتک می‌خورد. زندانبانان نیز از زندانیان می‌خواستند که چهار دست و پا راه بروند و پرچم را ببوسند.

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/politics/2024-01-02/ty-article/.premium/0000018c-c6e5-d6c4-ab8d-e7f561840000

→ خواندن مطلب قبلی

لغو اصلاحیه قانون اساسی/ حکمی که ساختار دولت اسرائیل را تغییر خواهد داد

خواندن مطلب بعدی ←

یورومد: اسرائیل کودکان غزه را می‌رباید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *