۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کابینه صهیونیستی، ایجاد منطقه حائل در غزه را بررسی می‌کند

ایجاد منطقه حائل در نوار غزه در دستور کار کابینه سیاسی – امنیتی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» فاش کرد که در نشست شورای وزیران امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی که قرار است عصر امروز سه شنبه برگزار شود، گزینه ایجاد مناطق حائل در نوار غزه به عنوان اولین گام برای بحث در مورد این موضوع مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

این روزنامه به نقل از منابع اسرائیلی که نامشان فاش نشد، تأیید کرد که این اقدام با هدف جلوگیری از هرگونه حمله احتمالی توسط حماس یا جناح‌های فلسطینی به شهرک‌های اسرائیلی در باریکه غزه انجام می‌شود.

Capture 14

این روزنامه توضیح داد که بین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل بر سر این موضوع اختلاف نظر وجود دارد، این منبع جزئیات بیشتری در مورد موضع دو طرف ارائه نکرد.

رویترز پیشتر فاش کرده بود که اسرائیل به چندین کشور عربی از تمایل خود برای ایجاد یک منطقه حائل در سمت فلسطینی در مرز نوار غزه برای جلوگیری از هرگونه حمله احتمالی به اسرائیل اطلاع داده است.

در آن زمان رویترز به نقل از سه منبع منطقه‌ای نوشت که اسرائیل به همسایگان خود مصر و اردن و امارات را از این ایده آگاه کرده است.

این منابع اشاره کردند که این ایده به عربستان سعودی نیز ارائه شد که عربستان، پس از آغاز جنگ غزه در 7 اکتبر، تلاش برای عادی سازی با میانجی‌گری آمریکا را متوقف کرد.

این پیشنهاد حاکی از تفکر اسرائیل برای تغییر ماهیت نبردها در نوار غزه، به‌ویژه پس از اعلام ارتش اشغالگر مبنی بر ورود به «مرحله سوم» جنگ در این باریکه است.

 

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/news/defense/article/15037685

→ خواندن مطلب قبلی

صالح العاروری معاون رهبر حماس در انفجاری در بیروت به شهادت رسید 

خواندن مطلب بعدی ←

عدم آمادگی و توانایی نیروی هوایی در ساعات اولیه جنگ/ جنگنده‌ها در 7 اکتبر کجا بودند؟

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *