۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اختلاف بر سر افزایش مالیات پیش از تصویب بودجه 2024

گلوبز: جنگ مالیات‌ها را در بودجه سال 2024 افزایش می‌دهد.

سایت روزنامه اقتصادی گلوبز گزارش داد که در آستانه تاریخ برنامه ریزی شده برای تصویب بودجه جدید دولت برای سال 2024، وزارت دارایی همچنان نگران عدم تصویب بودجه به دلیل اختلافات عمیق بین خزانه داری و نخست وزیر بنیامین نتانیاهو است.

Capture 42

وزارت دارایی اسرائیل پیش نویس اقدامات محدودکننده در بودجه اسرائیل اصلاح شده برای سال 2024 را به وزارتخانه‌های دولتی توزیع کرد. از جمله این اقدامات می‌توان به افزایش درآمد از طریق اعمال مجموعه‌ای از مالیات‌ها و کاهش تعداد شرکت‌های دولتی اشاره کرد.

طبق گزارش وب سایت اسرائیلی گلوبز، پیش نویس 80 صفحه‌ای بین افزایش درآمد، اقدامات برای منطقی کردن هزینه‌ها و اقدامات برای کاهش هزینه‌ها تقسیم شده است. این به دلیل پیامدهای تجاوزات وحشیانه به غزه بر افزایش هزینه‌ها و خسارات موثر بر شاخص‌های اقتصادی است.

وزارت خزانه داری قصد دارد مالیات غیر مستقیم بر زغال سنگ را افزایش دهد و بر گاز طبیعی نیز مالیات وضع کند. این حرکت به تدریج در سال‌های آینده اجرا خواهد شد و زمانی که در سال 2028 به بلوغ کامل برسد، انتظار می‌رود سالانه 2.8 میلیارد شکل، معادل 3.76دلار برای دولت به ارمغان بیاورد.

وزارت خزانه داری با این ادعا که قیمت برق در نتیجه مالیات افزایش نمی‌یابد. علاوه بر این، مالیات بر انواع جایگزین‌های سوخت اعمال خواهد شد.

شرکت‌های دولتی سود تقسیم خواهند کرد و هدف جمع آوری 1.5 میلیارد شکل سود سهام در سال 2024 است. علاوه بر این، خزانه داری در تلاش است تا روند خصوصی سازی اداره پست را سرعت بخشد و تعداد شرکت‌های دولتی را کاهش دهد.

مالیات سفر نیز با توجه به مسافت طی شده برای دارندگان خودروهای برقی اعمال خواهد شد. این پیش نویس همچنین شامل افزایش مالیات بر تمام محصولات دخانیاتی است.

 

لینک خبر: https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001467503

→ خواندن مطلب قبلی

پای میز محاکمه به جرم نسل کشی

خواندن مطلب بعدی ←

کشف شلنگ‌های اسرائیلی برای پمپاژ مواد محترقه توسط ارتش لبنان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *