۳۰ شهریور ۱۴۰۳

فاجعه در وزرات فرهنگ، کاهش یک چهارم بودجه

والا: وزارت فرهنگ و ورزش با کاهش یک چهارمی بودجه مواجه است، این یک فاجعه است.

خبرگزاری والا روز جمعه گزارش داد که وزارت دارایی در نظر دارد مبلغ 500 میلیون شکل از بودجه وزارت فرهنگ و ورزش را کاهش دهد.

یکی از مسئولان وزارت فرهنگ در واکنش به این اقدام گفت: این اقدامی دیوانه‌وار است و به همه چیز در وزارت فرهنگ آسیب می‌رساند. وی افزود اگر فرهنگ را رها کنید، پس برای چه می‌جنگید؟

میکی زهار وزیر فرهنگ و ورزش اعلام کرد که وزارتخانه تحت امر وی برای اولین بار 50 درصد از شهریه دانشجویان تعدادی از موسسات هنری و بازیگری را به صورت یارانه پرداخت می‌کند، ازین رو با وزارت خزانه داری درباره میزان کاهش بودجه گفتگو خواهد کرد.

خبرگزاری والا گزارش داد هنوز مشخص نیست کدام برنامه‌ها، پروژه‌های وزارت فرهنگ و ورزش قطع می‌شود.

این اقدام از برنامه کاهش گسترده به رهبری خزانه داری به دنبال به اصلاح بودجه 2024 و جنگ غزه ناشی می‌شود. روز یکشنبه دولت درباره بودجه اصلاحی دولت بحث و رای گیری می‌کند. لاوال گفت: این یک فاجعه است، 250 میلیون کاهشی است که به همه آسیب می‌رساند.

وزارت خزانه داری در نظر دارد علاوه بر کاهش 500 میلیون شکلی، 25 میلیون شکل از بودجه کتابخانه‌های عمومی را کاهش و قانون بودجه کتابخانه‌ها را نیز تغییر دهد. به دنبال انتشار این خبر، روز گذشته بیانیه‌ای اعتراضی به نمایندگی از نویسندگان در اسرائیل با امضای دیوید گروسمن، تسوریا شالوف، اشکول نوو و سامی مایکل منتشر شد. در این بیانیه آمده است: ما با جدیت به هرگونه تلاش برای آسیب رساندن به بودجه کتابخانه‌های عمومی را پیگیری می‌کنیم. برای دولت اسراییل و کنست اسرائیل غیرممکن است که آینده خوانندگان در اسرائیل را در زمان جنگ به تعویق بیندازند. ثابت شده است که فرهنگ و ادبیات چقدر جان انسان ها را نجات می‌دهد.

 

 

لینک خبر: https://e.walla.co.il/item/3635110

→ خواندن مطلب قبلی

خطاب به سران صهیونیست: گروگان‌ها را به هر قیمتی آزاد کنید حتی با شرایط سنوار!

خواندن مطلب بعدی ←

ارتش اسرائیل مدعی شد یکی از فرماندهان نخبه را هدف قرار داد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *