۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اختلاف در کابینه جنگ بر سر مرحله سوم جنگ

وال استریت ژورنال از اختلاف کابینه جنگ درباره آغاز مرحله سوم جنگ غزه خبر داد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال امروز (سه شنبه) درباره انتقال به مرحله سوم جنگ، اختلافات در کابینه و موضوع «روز پس از آن» نوشت. این روزنامه تصریح کرد که بین رهبران جنگ، نتانیاهو، گالانت و گانتز در مورد دو موضوعِ مذاکره برای پایان جنگ در ازای آزادی همه ربوده شدگان و حاکمیت نوار غزه اختلاف نظر وجود دارد.

این روزنامه نوشت که نتانیاهو تحت فشار شرکای راستگرای خود که خواستار جلوگیری از حکومت خودگردان فلسطینی در غزه هستند، تاکنون برنامه‌ای برای حکومت در نوار غزه پس از جنگ ارائه نکرده است. از سوی دیگر تحت فشار خانواده‌های ربوده‌شدگان، گانتز و آیزنکوت تلاش می‌کنند تا با حماس برای بازگرداندن تمام 136 ربوده‌شده که هنوز در غزه نگهداری می‌شوند، مذاکره کنند.

این روزنامه افزود: اختلاف‌ها در کابینه جنگ کاملا آشکار شده است و تهدیدی برای تضعیف استراتژی نظامی اسرائیل در غزه در مرحله مهم جنگ محسوب می‌شود.

مراو زونشاین، یک تحلیلگر ارشد در اسرائیل برای حل بحران، به وال استریت ژورنال گفت که راهبردی برای خروج وجود ندارد. اختلافات در کابینه جنگ، دولت را از اجرای یک استراتژی موثر باز می‌دارد که می‌تواند منجر به انحلال کابینه جنگ شود.

 

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/world/Article-1068428

→ خواندن مطلب قبلی

مصر: اجازه کنترل محور فیلادلفیا را به اسرائیل نمی‌دهیم

خواندن مطلب بعدی ←

حمله ارتش اسرائیل به جنوب لبنان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *