۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سفر قریب الوقوع هیأت اسرائیلی به قاهره

شبکه 14 عبری از سفر هیأت اسرائیلی به قاهره خبر داد.

منابع مصری مطلع از تلاش‌های قاهره برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از سفر پیش‌بینی‌شده یک هیأت امنیتی و نظامی اسرائیل به قاهره در روز سه‌شنبه با هدف گفتگو درباره وضعیت امنیتی در مرزهای مشترک در پی درگیری‌های اخیر خبر دادند. ارتش مصر اعلام کرد که با افراد مسلح و قاچاقچیان مواد مخدر درگیر شده است.

به گفته شبکه 14 اسرائیل، هیأت اسرائیلی شامگاه سه شنبه وارد قاهره می‌شود و قرار است با سرلشکر عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات کل مصر دیدار و بر سر بررسی تدابیر امنیتی در نوار مرزی گفتگو شود.

Capture1 17

این منبع علت این حادثه را اوضاع متلاطم امنیتی در منطقه با توجه به آنچه در نوار غزه در حال وقوع است و مشغله نیروهای مصری در چند روز گذشته با تشدید نظارت، گشت زنی و پروازهای هوایی در 14 کیلومتری این منطقه دانسته است.

گفتگو درباره وضعیت امنیتی در مرز بین نوار غزه و شمال سینا شاهد جنجال و مناظره گسترده بین قاهره و تل آویو است و طرف اسرائیلی بیش از یک بار تمایل خود را برای کنترل محور فیلادلفیا در نقض توافقنامه کمپ دیوید ابراز کرده است.

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح مصر روز سه شنبه با بیان اینکه مصر پس از تبادل آتش در نزدیکی گذرگاهی در مرز مصر و اسرائیل، تلاش برای قاچاق مواد مخدر را خنثی کرد، توضیح داد که حدود 174 کیلوگرم مواد مخدر از این گروه کشف و ضبط شد. در این درگیری یک نفر کشته شد و شش قاچاقچی دستگیر شدند.

شبکه 14 نیز اعلام کرد که یک سرباز زن اسرائیلی در جریان تبادل آتش با قاچاقچیان به شدت زخمی شد.

 

لینک خبر: https://www.now14.co.il

→ خواندن مطلب قبلی

هشدار جدی رئیس ستاد کل ارتش نسبت به عدم برنامه ریزی برای پسا جنگ

خواندن مطلب بعدی ←

شلیک 50 موشک از نوار غزه به اراضی اشغالی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *