۳۰ شهریور ۱۴۰۳

شورش در کابینه / نتانیاهو طرح مقامات اسرائیلی برای مبادله گروگان‌ها را رد کرد

مقامات اسرائیلی، طرحی برای آتش بس و مبادله گروگان‌ها تدوین کرد، نتانیاهو آن را خنثی کرد.

شبکه عبری 13 روز چهارشنبه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، بدون هماهنگی با همه وزرای کابینه جنگ، طرح مقامات سیاسی مبنی بر مذاکرات جدید و توافق با حماس در مورد معامله گروگان‌ها را خنثی کرد.

این کانال فاش کرد در روزهای اخیر، مقامات سیاسی در اسرائیل تصمیم گرفتند اصولی را برای یک مذاکره جدید که در نهایت می‌توانست به معامله گروگان منجر شود را تدوین کنند اما سختگیری نتانیاهو در مواضع خود، مانع ارائه این پیشنهاد شد.

Capture 91

در پایان این گفتگوها، رهبران ارشد سیاسی به اصول خاصی دست یافتند که مذاکرات را هدایت می‌کرد و در نهایت منجر به معامله گروگان‌ها می‌شد اما چند روز بعد نتانیاهو با سخت کردن اصول و بدون هماهنگی این حرکت با وزیران کابینه جنگ، بنی گانتز و گادی آیزنکوت، طرح کلی را به تاخیر انداخت.

کابینه جنگ بعداً متوجه این موضوع شد و برخی از وزرا با انتقاد از نتانیاهو، خشم خود را او ابراز کردند. کانال 13 به نقل از  مقامات دولتی گفت: نتانیاهو مانع از پیشرفت به سوی توافق برای افراد ربوده شده است. از سوی دیگر، منابع سیاسی گفتند که آنها همچنان روی طرح اسرائیل کار می‌کنند و این اقدام متوقف نشده است.

لازم به ذکر است که علاوه بر این درگیری، می‌توان گزارش داد که تلاش‌هایی برای منتهی به طرح کلی که ممکن است منجر به معامله با اصول اسرائیل شود، وجود دارد.

دفتر نتانیاهو در این خصوص اعلام کرد که شرط حماس برای آزادی گروگان‌ها ، پایان جنگ است که نتانیاهو قاطعانه آن را رد کرد.

 

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/state-policy/mii1l-903897730/?pid=97245

→ خواندن مطلب قبلی

طرح چند کشور عربی برای جنگ: تشکیل کشور فلسطینی و آزادی گروگان‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

سخنگوی ارتش اسرائیل: تصویر اطلاعاتی کاملی از وضعیت ربوده شدگان نداریم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *