۳۰ شهریور ۱۴۰۳

گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر اسرائیل بعد از 28 روز

رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر اسرائیل پس از مدت‌ها قطع ارتباط، روز جمعه، درباره آخرین تحولات جنگ غزه و پسا جنگ گفت‌وگو کردند.

شبکه 12 عبری گزارش داد که بایدن و نتانیاهو، روز جمعه 40 دقیقه با هم گفت‌وگو کردند. نتانیاهو به رئیس جمهور آمریکا درباره فعالیت‌های ارتش اسرائیل در نوار غزه توضیحاتی ارائه کرد و بر تعهد اسرائیل به تحقق اهداف جنگ از جمله بازگشت 136 گروگان تاکید کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی با روی کار آمدن بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی غیرممکن نیست، گفت: آنها در مذاکرات روز جمعه درباره این موضوع صحبت کردند.

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا راه حل دو کشور با روی کار بودن نتانیاهو غیرممکن است، گفت: نه، اینطور نیست. وی با بیان اینکه نتانیاهو با همه راه حل‌های دو کشور مخالف نیست، خاطرنشان کرد که تعدادی از الگوهای احتمالی وجود دارد، از جمله، دولتی که نیروی مسلح نداشته باشد.

بر اساس آنچه این شبکه از یک فرد آگاه گزارش کرده است، نتانیاهو و بایدن در یک گفت‌وگوی مفصل و جدی در مورد ویژگی‌های بالقوه یک کشور آینده فلسطین صحبت کردند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که بایدن به نتانیاهو اطمینان داده است که به احتمال دستیابی به راه حل دو کشوری اعتقاد دارد.

کربی افزود: پس از پایان جنگ، با اسرائیل و شرکای خود در منطقه شاهد نحوه اداره غزه خواهیم بود و تأکید کرد که ایالات متحده همچنان مخالف آتش‌بس دائمی در غزه است و از آتش‌بس بشردوستانه حمایت می‌کند، اما معتقد است که آتش بس به نفع حماس خواهد بود.

رسانه‌های اسرائیل روز پنجشنبه گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، مخالفت خود را با تشکیل کشور فلسطین در چارچوب هرگونه ترتیبات پس از جنگ، به ایالات متحده اطلاع داده است.

 

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-military/2024_q1/Article-e585d4073c22d81027.htm?partner=lobby

→ خواندن مطلب قبلی

پسا جنگ؛ بدون برنامه، بدون هدف

خواندن مطلب بعدی ←

دادستان سوئیس: شکایت از هرتزوگ به جرم جنایت علیه بشریت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *