۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تنظیم دوباره ساعت قیامت، تنها ۹۰ ثانیه تا نیمه شب فاجعه

روز سه شنبه 24 ژانویه، ساعت قیامت در ۹۰ ثانیه به نیمه شب تنظیم شد؛ یعنی بشریت هیچ‌گاه مانند اکنون به یک فاجعه همه‌جانبه نزدیک نبوده است.

Capture 130

«ساعت قیامت» که نماد نزدیکی بشر به نابودی است، 90 ثانیه باقی مانده، تا از آن عبور کند. دانشمندان اتمی اعلام کردند که جنگ اسرائیل در نوار غزه یکی از تهدیدهای ثبات بین‌المللی است.

به گفته دانشمندان، مجموعه‌ای از تهدیدات بین المللی از جمله جنگ جاری بین روسیه و اوکراین، خاتمه توافقات برای کاهش تسلیحات هسته‌ای بین ایالات متحده و روسیه، همچنین بحران آب و هوا بر این تصمیم تأثیر گذاشته است.

این دانشمندان همچنین به جنگ جاری بین اسرائیل و حماس در نوار غزه اشاره کردند و هشدار دادند که این جنگ پتانسیل تبدیل شدن به یک درگیری گسترده در خاورمیانه را دارد که می‌تواند تهدیدی غیرمنتظره از منظر منطقه‌ای و جهانی باشد.

دکتر راشل برانسون، رئیس و مدیر عامل Baytown گفت: اقدامات اسرائیل به عنوان یک کشور هسته‌ای، به وضوح به بحث ساعت قیامت مرتبط است. نگرانی ویژه این است که ممکن است درگیری به طور گسترده‌تر در منطقه تشدید شود و جنگ متعارف بزرگتری ایجاد کند و قدرت‌های هسته‌ای یا قدرت‌های نزدیک به هسته‌ای بیشتری را جذب کند. این ساعت برای اولین بار در طول تنش‌های جنگ سرد پس از جنگ جهانی دوم رونمایی شد.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/international/article-783375

→ خواندن مطلب قبلی

طرح پسا جنگ در غزه؛ تشکیل کشور فلسطینی

خواندن مطلب بعدی ←

گزارش صدودهمین روز جنگ غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *