۳۰ شهریور ۱۴۰۳

مخالفت فرانسه با طرح تل‌آویو برای ایجاد منطقه حائل در نوار غزه

فرانسه مخالفت صریح خود با طرح تل‌آویو برای ایجاد منطقه حائل در نوار غزه و دست‌کاری جغرافیایی این بخش از فلسطین را اعلام کرد.

فرانسه به اسرائیل تصریح کرد که با اقدامات این کشور برای ایجاد منطقه حائل در نوار غزه در امتداد خط مرزی با شهرک‌های اطراف مخالف است. اگرچه هدف از این اقدام کمک به خنثی کردن نفوذ نیروهای حماس به خاک اسرائیل باشد. مقامات دولت فرانسه به صراحت اعلام کردند که ایجاد منطقه حائل می‌تواند یک روز پس از جنگ، کنترل نوار را برای تشکیلات خودگردان فلسطین دشوار کند.

یک منبع رسمی فرانسوی گفت: پاریس با هرگونه تلاش برای تهدید تمامیت ارضی غزه یا کاهش وسعت آن مخالف است و تشکیلات خودگردان فلسطین باید بتواند اقتدار کامل خود را در غزه اعمال کند. نه اسرائیل و نه هیچ نهاد دیگری نمی‌توانند به جای فلسطینی‌ها تصمیم بگیرد که وسعت حاکمیت فلسطینی‌ها چقدر است یا فردا چگونه حکومت خواهند کرد.

Capture 141
وزیر دفاع فرانسه

این اظهارات در پی سفر سباستین لوکورنو وزیر دفاع فرانسه به اسرائیل در روز دوشنبه صورت گرفت. لوکورنو برای دومین بار از 7 اکتبر به این کشور سفر کرد و  در این دیدارها، بر افزایش چشمگیر ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کرد. وی همچنین به نقش مهم فرانسه در تدوین معامله دارو برای ربوده شدگان اسرائیلی در روزهای اخیر اشاره کرد.

لوکورنو، بر لزوم پیشبرد راه حل دو کشوری پافشاری کرد و نسبت به اظهارات یا ابتکاراتی که به دیدگاه تشکیل کشور فلسطین آسیب می‌رساند، ابراز نگرانی کرد.

وزیر دفاع فرانسه همچنین به تعهد کشورش برای جلوگیری از وخامت اوضاع در مرزهای شمالی اشاره کرد و گفت که در حال حاضر هیچ عنصری در لبنان وجود ندارد که معتقد باشد جنگ در حال حاضر اهداف کشورشان را تامین می‌کند.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در این دیدار به وزیر دفاع فرانسه گفت: جنگ در شمال برای اسرائیل دشوار، اما برای حزب‌الله و لبنان ویرانگر خواهد بود. گالانت افزود حتی اگر حزب الله به طور یکجانبه درگیری را متوقف کند، اسرائیل آن را متوقف نخواهد کرد تا زمانی که بازگشت امن ساکنان شمال به خانه‌هایشان را تضمین کند.

 

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/politics/2024-01-24/ty-article/0000018d-3c5c-d35c-a39f-be5ef9ba0000

→ خواندن مطلب قبلی

شهرک نشینان صهیونیست، مانع ارسال کمک‌های بشر دوستانه به غزه شدند

خواندن مطلب بعدی ←

قطر: اظهارات نتانیاهو، تلاش برای نجات گروگان‌ها را تضعیف می‌کند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *