۳۰ شهریور ۱۴۰۳

هشدار ارتش اسرائیل به مقامات سیاسی درباره عدم برنامه‌ریزی برای اداره نوار غزه پس از جنگ

کانال 12 عبری: با پیشرفت عملیات نظامی سطح امنیتی به سطح سیاسی درباره بی‌برنامگی برای کنترل نوار غزه بعد از عملیات نظامی هشدار داد.

کانال 12 عبری روز پنج شنبه گزارش داد که ارتش اسرائیل به رده‌های سیاسی هشدار داد که ما باید درباره اینکه چه کسی به طور غیرنظامی بر نوار غزه حکومت می‌کند، تصمیم گیری شود در غیر این صورت حماس بازخواهد گشت.

با پیشرفت عملیات نظامی در نوار غزه، مقامات نظامی به مقامات سیاسی هشدار می‌دادند که اگر تصمیمی در مورد کنترل نوار غزه بعد از عملیات نظامی اتخاذ نشود، حماس ممکن است دوباره کنترل را به دست گیرد.

سیستم امنیتی و ارتش به مقامات ارشد دولتی هشدار دادند و خاطرنشان کردند که باید تصمیم گرفته شود که با تکمیل عملیات نظامی ارتش، چه کسی به صورت غیرنظامی بر نوار غزه حکومت خواهد کرد؟

ارتش هشدار داد که اگر هیچ عاملی وجود نداشته باشد که بتوان کنترل غیرنظامی نوار غزه را به آن منتقل کرد، ارتش اسرائیل مجبور خواهد شد به عقب برگردد و منطقه را کنترل کند تا مطمئن شود حماس به کنترل باز نمی‌گردد.

علاوه بر این، مقامات سیاسی نیز باید تصمیم بگیرند که آیا در رفح عملیات نظامی انجام شود یا نه؟ این آخرین پایگاه مهم حماس در نوار غزه است و تهاجم به آن، هم تجزیه آن و هم فشار بیشتر بر حماس را ممکن می‌سازد. از سوی دیگر آمریکایی‌ها و مصری‌ها چنین اقدامی را تایید نمی‌کنند.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-military/2024_q1/Article-6a9d3c7ee3d3d81026.htm?partner=lobby

→ خواندن مطلب قبلی

شرکت مواد غذایی Willy Food  قیمت‌ها را افزایش می‌دهد

خواندن مطلب بعدی ←

ایجاد منطقه حائل توسط اسرائیل علی‌رغم مخالفت شدید آمریکا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *