۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ایجاد منطقه حائل توسط اسرائیل علی‌رغم مخالفت شدید آمریکا

کانال 14: اسرائیل درحال آماده سازی مرز برای ایجاد منطقه حائل است.

کانال 14 عبری گزارش داد که اسرائیل تمام مناطق نزدیک مرز را به منظور ایجاد یک منطقه امنیتی، مسطح می‌کند. بر اساس گزارشی که در نشریه وال استریت منتشر شده، علی‌رغم مخالفت شدید ایالات متحده، اسرائیل در حال تخریب گلخانه‌ها و مناطق کشاورزی در نوار غزه است که در نزدیکی مرز قرار دارند با هدف تبدیل آنها به یک منطقه امنیتی که غزّی قادر به ورود به آن نخواهند بود.

روزنامه وال استریت گزارش داد که اسرائیل تمام مناطق نزدیک مرز را مسطح می‌کند. بر اساس گزارشی که در این روزنامه منتشر شده، اسرائیل با وجود مخالفت شدید آمریکا و فرانسه، گلخانه‌ها و مناطق کشاورزی در نوار غزه را که در نزدیکی مرز هستند با هدف تبدیل آنها به منطقه امنیتی که غزّی‌ها دیگر قادر به ورود به آن نخواهند بود، صاف می‌کند. در همین راستا 14 سرباز از نوار غزه به وال استریت ژورنال گفت: همه چیز مسطح شده است.

مقامات اسرائیلی مدعی شدند که نوار امنیتی یک اقدام حیاتی در طرح خلع سلاح غزه است و برای محافظت از ساکنان نزدیک به مرز انجام شده است تا آنها بتوانند سالم به شهرها و شهرک‌های اطراف بازگردند، این درحالی است که مقامات ایالات متحده با این اقدام مخالف هستند و ادعا می‌کنند که تبدیل مرز در امتداد نوار غزه به سرزمین دشمن، ترس فلسطینی‌ها از اینکه اسرائیل قصد دارد بخشی از نوار غزه را اشغال کند، افزایش می‌دهد و متقاعد کردن دولت‌های عربی را کمک به بازسازی غزه دشوار می‌کند.

 

لینک خبر: https://www.now14.co.il

→ خواندن مطلب قبلی

هشدار ارتش اسرائیل به مقامات سیاسی درباره عدم برنامه‌ریزی برای اداره نوار غزه پس از جنگ

خواندن مطلب بعدی ←

حکم اولیه دادگاه لاهه علیه اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *