۳۰ شهریور ۱۴۰۳

حکم اولیه دادگاه لاهه علیه اسرائیل

دادگاه بین‌المللی دادگستری، رای خود را در خصوص اقدامات اضطراری و موقت برای تعلیق فعالیت‌های نظامی رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کرد.

امروز جمعه، دادگاه بین‌المللی لاهه در جلسه‌ای که برای صدور اولین حکم از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل به اتهام ارتکاب نسل‌کشی در طول جنگ برگزار شد، اقدامات موقت برای توقف نسل‌کشی در نوار غزه را تصویب کرد.

15 قاضی در دادگاه به اسرائیل رای دادند تا اقداماتی را برای جلوگیری از هر گونه اقدام مرتبط با نسل کشی انجام دهد و 16 قاضی در مقابل یک قاضی از الزام اسرائیل به اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از تحریک به نسل کشی حمایت کردند، همچنین 15 قاضی در مقابل دو قاضی با استناد به شواهد مرتبط با نسل کشی از الزام اسرائیل به جلوگیری از تخریب حمایت کردند.

رئیس دادگاه بین المللی دادگستری، گفت که این دادگاه حق فلسطینیان غزه را برای محافظت از اقدامات نسل کشی به رسمیت می‌شناسد.

وی با بیان اینکه وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه قبل از تصمیم نهایی دادگاه به سمت وخامت بیشتر پیش می‌رود، تاکید کرد که شرایط لازم برای اعمال اقدامات موقت فراهم است.

جوآن دونوگو تاکید کرد که دادگاه معتقد است که اسرائیل باید اقدامات فوری برای کمک رسانی به فلسطینی‌ها و جلوگیری از ویرانی در نوار غزه انجام دهد و اقدامات اضطراری را در پرونده نسل کشی علیه اسرائیل اعمال خواهد کرد.

وی تاکید کرد که اسرائیل باید اطمینان حاصل کند که نیروهایش مرتکب اقدامات نسل کشی نمی‌شوند و اقداماتی را برای بهبود وضعیت انسانی در غزه و همچنین تضمین حفظ مدارک مرتبط با اتهامات نسل کشی انجام دهد.

رئیس دادگاه، اسرائیل را موظف کرد که ظرف یک ماه گزارشی از اقدامات فوری خود ارائه کند و همچنین آن را به آفریقای جنوبی برساند و خاطر نشان کرد که همه طرف‌ها در نوار غزه موظف به رعایت قوانین بین‌المللی هستند.

خبرگزاری کان اعلام کرد که این تصمیم با اعمال تدابیری برای توقف نسل کشی در غزه، پیروزی آفریقای جنوبی در برابر اسرائیل تلقی می‌شود.

 

لینک خبر: https://www.kan.org.il/content/kan-news/politic/692644

→ خواندن مطلب قبلی

ایجاد منطقه حائل توسط اسرائیل علی‌رغم مخالفت شدید آمریکا

خواندن مطلب بعدی ←

شرکت هواپیمایی ال ال پروازهای خود به ژوهانسبورگ را تعلیق کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *