۳۰ شهریور ۱۴۰۳

معامله تسلیحاتی بزرگ بین آمریکا و اسرائیل

اسرائیل در بحبوحه جنگ، یک قرارداد تسلیحاتی بزرگ با ایالات متحده امضا می‌کند.

Capture 160

سایت روزنامه اقتصادی گلوبز روز پنج شنبه از توافق تسلیحاتی جدید میان تل‌آویو و واشنگتن بر سر فروش سه اسکادران جنگنده و بالگرد به همراه مهمات به اسرائیل خبر داد.

گلوبز در ادامه نوشت: جنگ در غزه و مرزهای شمالی ادامه دارد و این معامله، یک معامله بزرگ و فوق العاده است. این قرارداد در واشنگتن و توسط هیأتی از وزارت دفاع اسرائیل، از جمله سرلشکر ایال هارل، رئیس بخش برنامه ریزی ارتش اسرائیل امضا شد. طبق این قرارداد اسرائیل تعداد زیادی هواپیما و مقدار زیادی مهمات از آمریکا خریداری کرده است.

طبق این گزارش، این معامله شامل فروش سه اسکادران هواپیمای نظامی، شامل ۲۵ فروند جنگنده F15 و 25 فروند جنگنده رادارگریز F35 و ۱۲ فروند بالگرد آپاچی و مقادیر زیادی انواع مهمات به رژیم صهیونیستی می‌شود.

گلوبز گزارش داد که این معامله به توافق و امضا رسیده است و تامین هواپیماها در اسرع وقت از سوی ارتش آمریکا انجام خواهد شد. انتظار می‌رود این تسلیحات ظرف چند روز به به اسرائیل ارسال شود. مقامات هیأت اسرائیلی با ابراز خرسندی از این معامله، آن را یک معامله فوق العاده توصیف کردند.

اسرائیل از آمریکایی‌ها خواست که با توجه به توسعه جنگ و احتمال تبدیل آن به یک جنگ چند وجهی، تدارکات و ارسال مهمات را در اولویت قرار دهند.

گلوبز مدعی شد که این توافق به اسرائیل فضای حیاتی و امکان بازسازی که اکنون به شدت به آن نیاز دارد، را می‌دهد، همچنین به ادامه جنگ در غزه و در شمال کمک می‌کند.

 

 

لینک خبر: https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001468745

→ خواندن مطلب قبلی

صدوسیزدهمین روز جنگ غزه | کشته شدن 183 فلسطینی در 24 ساعت گذشته

خواندن مطلب بعدی ←

دیدار رئیس جمهور آمریکا با امیر قطر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *