۳۰ شهریور ۱۴۰۳

توقف ارائه خدمات از سوی شرکت‌های بیمه به کشتی‌های اسرائیلی و آمریکایی در دریای سرخ

روزنامه اقتصادی گلوبز گزارش داد که شرکت‌های بیمه ارائه خدمات به کشتی‌های اسرائیلی و آمریکایی در حال عبور از دریای سرخ را متوقف کرده‌اند.

Capture 162

بر اساس گزارش CNN و Load Star، شرکت‌های بیمه بین المللی، پوشش بیمه‌ای کشتی‌های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی را که در دریای سرخ تردد می‌کنند، متوقف کرده‌اند.

گلوبز با انتشار این خبر، تصریح کرد، این، اقدامی بی‌سابقه است و کشتی‌های اسرائیلی را به دلیل تاثیرات عمده بر مسیرها و هزینه‌هایشان با تصمیمات دشواری مواجه می‌کند.

بر اساس گزارش گلوبز، این تصمیم، کشتی‌های اسرائیلی را با دو گزینه مواجه می‌کند: یا از طریق دماغه امید خوب در اطراف آفریقا حرکت کنند، که حداقل دو هفته و هزینه بیشتری به سفر اضافه می‌کند، یا از بنادر تغذیه در شرق دریای مدیترانه برای تخلیه کالا و بارگیری مجدد استفاده کنند.

حق بیمه کشتی‌های عبوری از دریای سرخ شاهد جهش قابل توجهی از 0.01 درصد ارزش کالاهای کشتی به 1 درصد در ابتدای دسامبر گذشته بود.

این بدان معناست که یک کشتی کانتینری حاوی 12000 TEU و محموله به ارزش 100 میلیون دلار باید یک میلیون دلار اضافی بابت بیمه حمل و نقل بپردازد تا از دریای سرخ عبور کند.

مارکوس بیکر، رئیس جهانی دریایی، کشتیرانی و لجستیک در مارش، واحد کارگزاری بیمه و مشاوره ریسک مارش مک‌لنان، به سی‌ان‌ان گفت: بازار بیمه برای کشتی‌هایی که مالکیت یا مشارکت با ایالات متحده، انگلیس و اسرائیل را دارند و خواهان سفر از طریق دریای سرخ هستند، به وضوح در حال محدود شدن است.

رئیس شرکت  Breeze به وب سایت Loadstar گفت: انتظار داشتم نرخ‌های بیمه افزایش بیشتری داشته باشد، به‌ویژه وقتی می‌بینید که تلاش‌ها برای توقف حملات حوثی‌ها شکست خورده است.

 

 

لینک خبر: https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001468628

→ خواندن مطلب قبلی

دیدار رئیس جمهور آمریکا با امیر قطر

خواندن مطلب بعدی ←

آمریکا و سه کشور اروپایی کمک‌های مالی به آنروا را معلق کردند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *