۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سایه اعتراضات بر خانه نخست وزیر

سخنگوی انجمن گروگان‌ها و خانواده‌های مفقود شده خاطرنشان کرد: تا زمانی‌که گروگان‌ها سالم به اسرائیل بازنگردند اعتراضات مقابل خانه‌های نخست وزیر ادامه خواهد داشت.

این ستاد هشدار داد: اگر امکان ورود خانواده‌ گروگان‌ها به محوطه خانه نخست‌وزیر نباشد، هفته آینده تجمع مرکزی را با حضور ده‌ها هزار نفر از شهروندان در نزدیکی محل زندگی وی در قیصریه برگزار خواهیم کرد.

خانه
تظاهرات خانواده‌ گروگان‌ها بیرون از منزل نتانیاهو در قیصریه

هایم روبینشتاین، سخنگوی انجمن خانواده‌ها در X (توئیتر سابق) نوشت: هفته گذشته آنها، شهروندان اسرائیلی‌ را که برای حمایت از خانواده‌ها آمده بودند دور نگه داشتند. این هفته از ورود اعضای خانواده گروگان‌ها به منطقه مجاز جلوگیری کردند.

وی افزود: یکی‌‍‌ از ساکنان قیصریه که در نزدیکی منزل نخست وزیر زندگی می‌کرد، خانواده‌ها را به یک فنجان چای دعوت کرد اما از حضور وی نیز ممانعت شد. ولی پس‌ از سه ساعت مذاکره امکان ملاقات خانواده‌ها در خانه وی تائید شد.

روبیشتاین در ادامه تصریح کرد: اگر بدیهی نیست باید گفت که این چیزی نیست که خانواده‌ها را متوقف کند، بلکه باعث افزایش ناامیدی و اقدامات پرتنش خواهد شد.

خانواده گروگان‌ها و مفقودین اجازه خواستند تا نزدیک خانه نتانیاهو اعتراض کنند. همچنین خواهان خروج نخست وزیر از خانه‌اش و پاسخگویی و صحبت با اعضای خانواده‌ها در مورد سرنوشت گروگان‌ها شدند.

یکی‌ از خانواده‌ها فریاد زد: ما مزاحم خواب ظهرتان هستیم؟ ما نه صبح می‌خوابیم، نه ظهر و نه عصر. آنچه را که ما می‌گوییم بشنوید. ما واقعا چه می‌خواهیم؟ جز اینکه تلاش کنید تا پدر و مادر ما را زنده یا مرده برگردانید. ما از شما می‌خواهیم که همه آن‌ها را به سرعت بازگردانید.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-784010

 

→ خواندن مطلب قبلی

گزارش ابوعبیده از عملیات گردان‌های القسام در هفته گذشته

خواندن مطلب بعدی ←

اسموتریچ: یا ما هستیم یا حماس

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *