۳۰ شهریور ۱۴۰۳

افزایش قیمت بنزین به بالاترین سطح در 18 ماه گذشته

دولت بنیامین نتانیاهو، قیمت بنزین اکتان 95 را 0.16 شکل در هر لیتر افزایش داد.

بر اساس گزارش روزنامه عبری گلوبز، امروز سه‌شنبه، قیمت جدید بنزین از فردا چهارشنبه ساعت 24 اعمال می‌شود و به 7.38 شکل در هر لیتر می‌رسد.

این روزنامه به نقل از وزارت انرژی و زیرساخت اسرائیل نوشت: حداکثر نرخ بنزین اکتان 95 تعیین شده توسط دولت در جایگاه‌های پمپ بنزین اسرائیل در نیمه شب چهارشنبه، 1.6 شکل در هر لیتر افزایش می‌یابد و به 7.38 شکل در هر لیتر می‌رسد. به گزارش گلوبز، نرخ جدید بنزین بالاترین قیمت از جولای 2022 خواهد بود.

گلوبز تصریح کرد که افزایش نرخ بنزین به دلیل افزایش اخیر قیمت نفت در بازارهای جهانی و تضعیف شکل در برابر دلار است. همچنین تصمیم بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی مبنی بر نپذیرفتن تمدید کاهش مالیات را باید به آن علاوه کرد.

شایان ذکر است که بین آوریل 2022 تا پایان سال 2023، وزارت دارایی اسرائیل برای حفظ ثبات نرخ بنزین اکتان 95 که کمی کمتر از 7 شکل در لیتر کنترل شده بود، عوارض گمرکی را با مقادیر متفاوت کاهش داد.

به عنوان بخشی از کاهش بودجه اصلاح شده دولت برای سال 2024، تصمیم گرفته شد کاهش مالیات لغو شود، که در سال گذشته بیش از یک میلیارد شکل درآمد از دست رفته برای خزانه داری اسرائیل به همراه داشت که در نتیجه نرخ بنزین در جایگاه‌های پمپ بنزین‌ در ماه ژانویه افزایش یافت و به 7.22 شکل رسید.

افزایش نرخ سوخت بخشی از موج افزایش قیمت‌ها در اقتصاد اسرائیل است که شامل افزایش نرخ محصولات غذایی و تعرفه برق است که در اول فوریه 2.6 درصد افزایش می‌یابد. افزایش قیمت برق بر سایر بخش ها از جمله آب تأثیر بسزایی خواهد داشت.

گلوبز در پایان نوشت: تحلیلگران بر این باورند که افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی باعث افزایش نرخ تورم در اسرائیل خواهد شد و به طور خودکار بانک مرکزی را مجبور به افزایش نرخ‌های بهره بانکی می‌کند.

 

لینک خبر: https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001468945

→ خواندن مطلب قبلی

استیضاح عضو کنست برای حمایت از شکایت آفریقای جنوبی

خواندن مطلب بعدی ←

چرا اسموتریچ ارائه بودجه به کنست را به تاخیر می‌اندازد؟

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *