۳۰ شهریور ۱۴۰۳

چرا اسموتریچ ارائه بودجه به کنست را به تاخیر می‌اندازد؟

سایت روزنامه اقتصادی گلوبز در گزارش روز سه شنبه، دلایل تاخیر ارائه بودجه به کنست را بررسی کرد.

گلوبز در بررسی چرایی تاخیر در ارائه بودجه به کنست نوشت: طبق آخرین توافقات، لایحه بودجه قرار بود روز سه‌شنبه به دبیرخانه کنست برسد. به نظر می‌رسد که تاخیر در ارائه بودجه حداقل تا چند روز دیگر ادامه داشته باشد. گویا تاخیر ده روزه در تاریخ تعیین شده توسط قانون برای قرار دادن بودجه جدید برای سال 2024 روی میز کنست برای وزارت دارایی کافی نبود.

منابع در وزارت دارایی توضیح دادند که یکی از دلایل اصلی تاخیر، تمایل وزیر دارایی، بزالل اسموتریچ، برای انتقال وجوه ائتلاف به پایه بودجه است. یعنی شفاف کردن بودجه‌های سیاسی که بین وزرای دولت تقسیم می‌شود، به گونه‌ای که بدون نیاز به توافق و بررسی عمومی، به اقلام دائمی در بودجه دولتی تبدیل شوند تا از تداوم بودجه بهره ببرند.

برای انجام این کار، اسموتریچ باید تاییدیه وزارتخانه‌های دولتی مختلف که بودجه ائتلاف به آنها مربوط می‌شود را داشته باشد.

به گزارش خزانه داری، وزارت آموزش و پرورش به ریاست یوآو کیش و وزارت میراث به ریاست آمیچای الیاهو، دو وزارتخانه‌ای هستند که اسموتریچ منتظر نظر قانونی آنها است. از طریق وزارت آموزش و پرورش، وجوه ائتلاف به یشیواهای افراطی ارتدوکس می‌رسد، موضوعی که به رئیس کمیته مالی، موشه گافنی، مربوط است که قرار است در هفته‌های آینده رای گیری درباره بودجه را انجام دهد.

گافنی ماه گذشته تهدید کرده بود که بودجه 2024 را که به عنوان بودجه ائتلاف تعریف می‌شود، تصویب نخواهد کرد. به گزارش گلوبز، گافنی قصد قطع وجوه بخشی و انتقال آن به نیازهای جنگ و بازسازی را نداشت، بلکه صرفاً قصد داشت وجوه ائتلاف را به پایه بودجه منتقل کند.

 

 

لینک خبر: https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001469002

→ خواندن مطلب قبلی

افزایش قیمت بنزین به بالاترین سطح در 18 ماه گذشته

خواندن مطلب بعدی ←

طرح اسرائیل برای پسا جنگ در غزه| دولت نظامی و ائتلاف بین المللی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *