۳۱ شهریور ۱۴۰۳

طرح اسرائیل برای پسا جنگ در غزه| دولت نظامی و ائتلاف بین المللی

سایت روزنامه معاریو روز چهارشنبه، طرح دولت برای روز پس از جنگ در غزه را فاش کرد.

معاریو گزارش داد که طرح دولت اسرائیل برای پسا جنگ، ایجاد دولت نظامی و ائتلاف بین المللی در نوار غزه است. بر اساس این گزارش، طرح دولت شامل دو مرحله است:

مرحله اول، شامل دو اقدام اساسی است؛ اقدام اول، استقرار یک دولت نظامی کامل اسرائیلی در غزه که مدیریت انتقال کمک‌های بشردوستانه و مسئولیت درمان غیرنظامیان غزه را بر عهده خواهد گرفت. اقدام دوم، که همزمان با اقدام اول پیش خواهد رفت، تشکیل ائتلاف بین المللی از کشورهای عربی شامل عربستان سعودی، مصر، مراکش، امارات متحده عربی، بحرین است.

معاریو تصریح کرد که این ائتلاف بخشی از توافق عادی سازی منطقه‌ای خواهد بود. این سازمان در قالب یک نهاد جدید به نام «حکومت جدید فلسطین» تشکیل خواهد شد که اعضای آن با حماس مرتبط نیستند و مسئولیت غزه را از اسرائیل دریافت خواهند کرد و در نتیجه دولت نظامی نیز لغو خواهد شد. اسرائیل این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که از نظر امنیتی در غزه، به شیوه‌ای که در اسرائیل عمل می‌کند، اقدام کند.

مرحله دوم: در مرحله دوم که تنها پس از تثبیت نوار غزه و موفقیت بدنه جدید «حکومت جدید خودگردان فلسطین» اتفاق خواهد افتاد، اصلاحات امنیتی، آموزشی و درمانی همه جانبه‌ای در یهودیه و سامره نیز انجام خواهد شد.

در صورت پیشرفت موفقیت آمیز این مرحله در یک برنامه زمانی که از قبل تعیین شده است (دو تا چهار سال)، اسرائیل با به رسمیت شناختن یک کشور غیرنظامی فلسطین در اراضی تشکیلات خودگردان موافقت خواهد کرد.

این طرح مخفیانه در اسرائیل توسط نهادی به نام گروهی از تاجران « a group of businessmen» تدوین و به مقامات رسمی آمریکا نیز ارائه شد. در میان این گروه برخی از نزدیکان نخست وزیر نتانیاهو وجود دارند.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/military/Article-1072405

→ خواندن مطلب قبلی

چرا اسموتریچ ارائه بودجه به کنست را به تاخیر می‌اندازد؟

خواندن مطلب بعدی ←

ملاقات خانواده‌های 8 گروگان با جک سالیوان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *