۳۰ شهریور ۱۴۰۳

انسداد بزرگراه اصلی تل آویو

معترضان بزرگراه اصلی تل‌آویو را مسدود کردند.

تظاهرات شنبه شب اعضای خانواده گروگان‌ها موجب انسداد بزرگراه اصلی تل‌آویو شد. معترضین خواستار موافقت دولت با حماس برای آزادسازی گروگان‌ها شدند. تظاهرکنندگان به‌طور متناوب در رفت آمد در بزرگراه ایالون و خیابان ابن گویرول اختلال ایجاد می‌کردند که این مسئله باعث بروز درگیری با رانندگان و نیروهای پلیس شد.

آنها بنرهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: بقای دولت ائتلافی نباید به قیمت جان گروگان‌ها باشد. همچنین با شعله‌های آتش، کلمه Help (کمک) را بر جاده نوشتند.

تصاویری از درگیری ماموران سوار بر اسب با معترضین ضبط شده است که سعی دارند تا جمعیت را متفرق کنند. هیچ گزارشی از دستگیری مخابره نشده اما درگیری‌هایی بین رانندگان، پلیس و معترضین رخ داده است.

بزرگراه

تظاهراتی در میدان گروگان‌ها برگزار شد که توسط خانواده گروگان‌ها سازماندهی می‌شد. آنها قصد دارند تا نتانیاهو را برای پذیرش چارچوب تعیین شده توسط حماس برای مبادله 136 زندانی تحت فشار قرار دهند.

لازم به ذکر است که در میدان هابیما نیز تظاهراتی برگزار شد که طی آن معترضین خواستار برگزاری انتخاباتی جدید شدند.

اسرائیل تایمز نوشت: همه این اعترضات یک پیام روشن سیاسی را در پی دارد. معترضین به هر نحوی پیام خود را به دولت رساندند و خواستار مقابله با مخالفین معامله آزادسازی گروگان‌ها شدند.

انجمن خانواده‌ها (families) بیانیه‌ای را خطاب به وزیر اتحاد ملی، بنی گانتز و ایزنکوت ارسال و در این بیانیه تصریح کردند: این پیام روشن را به نتانیاهو بفرستید که اگر با توافقی که همه گروگان‌ها را در بر بگیرد مخالفت کنید ما از دولت خارج می‌شویم.

در پی انتظارات حماس برای موافقت با مبادله گروگان‌ها، ایتامار بن گویر مدعی شد که اگر چنین توافقنامه‌ای برای آزادی گروگان‌ها انجام شود، دولت را به خطر می‌اندازد. وی افزود که جنگ تنها زمانی پایان می‌یابد که حماس نابود و همه گروگان‌ها آزاد شوند.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/scuffles-as-hostages-families-supporters-block-key-tel-aviv-highway-to-demand-deal

→ خواندن مطلب قبلی

جرائم جنسی در هتل‌های اورشلیم

خواندن مطلب بعدی ←

دومینوی درگیری

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *