۳۰ شهریور ۱۴۰۳

حمایت بانک مرکزی اسرائیل از اجرایی شدن دستور بایدن علیه 4 شهرک نشین افراطی

بانک مرکزی اسرائیل امروز، دوشنبه، از تصمیم بانک‌ها مبنی بر اجرایی کردن تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده علیه چهار شهرک نشین افراطی حمایت کرد.

کانال 13 گزارش داد که بانک مرکزی اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: حفظ مدیریت صحیح و فعالیت منظم شرکت‌های بانکی در اسرائیل برای حفظ فعالیت منظم اقتصاد، حفظ ارتباط مناسب با اقتصاد جهانی و برای عملکرد صحیح اقتصاد اسرائیل ضروری است. مقامات بانک مرکزی اسرائیل گفتند: راه حل این موضوع در سطح سیاسی است.

بزالل اسموتریچ وزیر دارایی اعلام کرد که در تلاش است تا فرمان جو بایدن را که توسط نخست وزیر امضا شده است دور بزند. وزیر دارایی در ابتدای نشست فراکسیون صهیونیسم مذهبی گفت: هفته گذشته دولت بایدن تصمیم گرفت که تحریم‌های شدیدی را علیه شهروندان اسرائیلی به عنوان بخشی از یک اقدام نادرست وضع کند. امکان ندارد یک شهروند اسرائیلی با پول اسرائیل در بانک اسرائیلی به دلیل دستور آمریکا از حقوق و دارایی محروم شود. نباید به آمریکا اجازه چنین اقدامی را داد.

تاکنون دو بانک از مسدود شدن حساب‌های دو شهرک‌نشینی که در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند خبر داده‌اند. پست‌بانک اوایل امروز اعلام کرد که حساب دیوید چای حسدایی را مسدود می‌کند.

Capture1 2

شلومو کارای وزیر ارتباطات تصمیم بانک مرکزی را غیرقابل تحمل خواند. وی در پلتفرم X نوشت: نباید به این گونه سوء استفاده از یک شهروند اسرائیلی بدون هیچ رویه قانونی مناسب، اجازه داده شود. به محض اینکه چنین اختیاری داشته باشم، دستور حذف آن را صادر می‌کنم.

دیروز، بانک لئومی اعلام کرد که دو حساب یانون لوی را مسدود می‌کند.

در فهرست واشنگتن، عینان تانجیل و شالوم زیچرمن نیز دیده می‌شود که بانک، هنوز مسدود شدن حساب‌هایشان را اعلام نکرده‌اند. تحریم‌های آمریکا علیه این چهار نفر شامل مصادره اموال، دارایی‌های مالی، ممنوعیت اهدای پول شهروندان آمریکایی به آنها و ممنوعیت ورود به ایالات متحده است.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/economics/wffm5-903921330/?pid=7&cid=902992386

→ خواندن مطلب قبلی

نتانیاهو: اسرائیل رهبری حماس را خواهد کشت!

خواندن مطلب بعدی ←

دانشگاه‌ها، میدان جدید نبرد اسرائیل و حماس

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *