۳۱ شهریور ۱۴۰۳

پرچم‌های اسرائیل و دانشجویان مسلح، معضل دانشجویان و اساتید دانشگاه اورشلیم

اساتید و دانشجویان دانشگاه عبری اورشلیم نسبت به دانشجویان مسلح و تعداد زیاد پرچم‌های اسرائیل در محوطه دانشگاه ابراز نگرانی کردند.

کانال 14 گزارش داد، به منظور آماده سازی برای بازگشت به تحصیل، دانشگاه عبری اورشلیم نشست داخلی بین اساتید و دانشجویان یهودی و عرب برگزار کرد. اساتید و دانشجویان به طور یکسان نسبت به دانشجویان مسلح و تعداد زیاد پرچم‌های اسرائیل در محوطه دانشگاه ابراز نگرانی کردند.

Capture 40

قرار است در پایان این ماه، هزاران دانشجو به کلاس‌های دانشگاه بازگردند. بسیاری از آنها از خدمت ذخیره در جبهه‌های جنگ در جنوب و شمال باز خواهند گشت. به همین منظور دانشگاه عبری اورشلیم نشستی بین اعضای هیأت علمی و دانشجویان در مورد تنش‌هایی که ممکن است بین یهودیان و اعراب در محوطه دانشگاه اورشلیم ایجاد شود، برگزار کرد.

دانشگاه اورشلیم اعلام کرد که بسیاری از دانشجویان و اساتید از خدمت ذخیره و جنگ بازمی‌گردند، بسیاری از دانشجویان، با اسلحه به دانشگاه بازخواهند گشت. این معضل می‌تواند تنش‌های زیادی را بین یهودیان و اعراب در محوطه دانشگاه ایجاد کند و دانشگاه در تلاش است تا برای چالش‌ها و تنش‌های احتمالی، آماده شود. همچنین اساتید و دانشجویان عرب از تعداد زیاد پرچم‌های اسرائیل در محوطه دانشگاه ابراز نارضایتی کردند.

در گزارش این نشست آمده است: مسئله پرچم‌ها و سلاح‌ها، از دو جهت متضاد برمی‌خیزد، برای فلسطینی‌ها، تسلط بی‌چون و چرای پرچم اسرائیل، پیامی از عدم تعلق دارد و بیشتر یهودیان از آن ابراز ناراحتی می‌کنند.

در رابطه با موضوع اسلحه نیز اساتیدی ابراز نگرانی می‌کردند که دانشجویانی که با اسلحه وارد دانشگاه می‌شوند ممکن است از آن، علیه دانشجویان و حتی اساتید استفاده کنند. در یکی از بخش‌های این نشست آمده است که وجود سلاح‌ها در محوطه دانشگاه و این واقعیت که این سلاح‌ها توسط شهروندانی که سطح صلاحیتشان مشخص نیست، از جمله اساتیدی که از سوی دانشجویان در کلاس احساس خطر می‌کنند، نگهداری می‌شود.

دانشگاه هیچ تصمیمی در مورد پایین کشیدن پرچم‌های اسرائیل در محوطه دانشگاه نگرفته و احتمالا تصمیمی هم نخواهد گرفت. در رابطه با موضوع اسلحه نیز پیشنهادهای مختلفی از جمله ایجاد اسلحه‌خانه در دانشگاه ارائه شد. پیشتر نیز یک اسلحه‌خانه وجود داشت که برچیده شد.

اساتید و دانشجویان دانشگاه اورشلیم تصریح کردند که آمادگی دانشگاه برای بازگشایی و استقبال از دانشجویان الزامی است.

 

لینک خبر: https://www.now14.co.il

→ خواندن مطلب قبلی

حمله شدید روزنامه‌نگاران افراطی ارتدوکس به صهیونیسم مذهبی

خواندن مطلب بعدی ←

قانون اصلاح شده خدمت سربازی منتشر شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *