۳۱ شهریور ۱۴۰۳

قانون اصلاح شده خدمت سربازی منتشر شد

رسانه‌های اسرائیلی از انتشار قانون اصلاح شده خدمت اجباری سربازی خبر دادند.

وزارت دفاع امروز (پنجشنبه) دو تفاهم نامه قانونی برای تمدید مدت خدمت سربازی اجباری در ارتش اسرائیل برای سربازان رزمی و تمدید مدت خدمت ذخیره برای همه مردان و زنان نظامی سابق را برای اطلاع عمومی منتشر کرد. جزئیاتی از این دو یادداشت منتشر شد که واکنش‌های تندی را در نظام سیاسی برانگیخت.

بر اساس این دو یادداشت، خدمت اجباری سربازان مرد و زن در خدمت رزمی به سه سال و تعداد روزهای خدمت سربازان ذخیره در هر سال دو برابر خواهد شد. ارتش اسرائیل گفت که این طرح برای رسیدگی به فرآیندهای تقویت نیروی ارتش است. در این طرح هیچ اشاره‌ای به استخدام افراطی ارتدوکس نشده است.

بر اساس این پیشنهاد، سربازان عادی و سربازان زن در وظایف رزمی، از بیست و نهمین ماه خدمت تا پایان خدمت، ماهانه پاداش اضافی دریافت خواهند کرد. همچنین پیشنهاد می‌شود سن معافیت برای سربازان ذخیره از 40 سال به 45 سال و برای افسران از 45 به 50 سال افزایش یابد. خدمتکاران در سِمت‌های تعیین شده به جای 49 سالگی، تا سن 52 سالگی خدمت خواهند کرد.

همچنین، نیروهای ذخیره به جای 54 روز در سه سال، 42 روز در سال، فرماندهان غیر افسری به جای 70 روز در سه سال، 48 روز در سال و افسران به جای 84 روز در سه سال، 55 روز ذخیره در سال فراخوانده خواهند شد. همچنین پیشنهاد می‌شود حداکثر مدت زمان خدمت که به عنوان استخدام عملیاتی برای نیروهای ذخیره تعریف شده است، از 25 روز متوالی به 40 روز افزایش یابد و احضار افسران ذخیره برای این منظور سالی یکبار به جای سه سال یکبار مجاز باشد.

واکنش نخبگان سیاسی به قانون جدید سربازی

Capture 42
واکنش گانتز به اصلاحیه قانون خدمت سربازی

حزب اردوگاه دولتی اعلام کرد که این جناح هنوز در مورد تغییر پیشنهادی بحث و بررسی انجام نداده است. در اعلامیه این حزب آمده است: به طور کلی، ما بیش از هر زمان دیگری متقاعد شده‌ایم که نیاز عمیقی به ترویج قانون خدمت سربازی وجود دارد که مشارکت همه گروه‌های اعم از اعراب و افراطی ارتدوکس را ملزم می‌کند. به گفته رئیس حزب، بنی گانتز، در یک دیدگاه بلندمدت، ما نیاز به اصلاحات تاریخی داریم: اول: به رسمیت شناختن خدمتگزاران عادی و ذخیره؛ کسانی که بیشتر خدمت می‌کنند باید مبلغ بیشتری دریافت کنند. دوم: در دراز مدت قانون خدمت سربازی باید شهروندان افراطی ارتدوکس و عرب را در به معنای وسیع در بر بگیرد.

یکی از اعضای حزب گانتز، هیلی تروپر، صبح امروز در فیس بوک نوشت: صدها سرباز ارتش اسرائیل در جنگ کشته شدند، هزاران نفر مجروح شدند و با توجه به این که قصد دارند بار دیگری بر دوش بندگان بگذارند، حقیقت را باید گفت: کسانی هستند که سال‌هاست خود را از این مشارکت کنار گذاشته‌اند. خدمت نکردن عده‌ای حتی یک روز، در خدمت نظامی یا غیرنظامی، غیرقابل تحمل است.

یایر لاپید، رهبر اپوزیسیون گفت که در میانه جنگ، زمانی که سربازان هر روز کشته می‌شوند، زمانی‌که نیروهای ذخیره از نظر مالی در حال ورشکستگی هستند و جان خود را به خطر می‌اندازد، هیچ افراطی ارتدوکس از نظر مالی آسیب نمی‌بیند. این دولت، ما را به حساب نمی‌آورد.

بزالل اسموتریچ نیز ضمن درخواست از افراطی ارتدوکس برای استخدام در ارتش گفت: ما به شما نیاز داریم.

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/politics/2024-02-08/ty-article/0000018d-88b1-dbf5-ab9d-cbb9815c0000

→ خواندن مطلب قبلی

پرچم‌های اسرائیل و دانشجویان مسلح، معضل دانشجویان و اساتید دانشگاه اورشلیم

خواندن مطلب بعدی ←

وزارت بهداشت اسرائیل هیچ اطلاعی در مورد قارچ در غزه ندارد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *