۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تظاهرات در مخالفت با توافق آتش بس در اورشلیم

هزاران نفر از مردم عصر روز پنجشنبه در مقابل ساختمان دولتی در اورشلیم علیه توافق برای آزادی ربوده شدگان تظاهرات کردند.

هاآرتص گزارش داد که روز پنج شنبه تجمع اعتراضی در مخالفت با توافق آتش بس در اورشلیم برگزار شد. در این تظاهرات که توسط چندین سازمان جناح راست از جمله اردوگاه ذخیره‌ها و مادران مبارزان سازماندهی شد، برخی از تظاهرکنندگان تابلوهایی با شعارهایی مانند: این ما هستیم یا آنها، چه چیزی نمی‌فهمی؟ تنها فشار بر حماس ربوده شدگان را برمی گرداند و تنها انتقال باعث صلح می‌شود، حمل می‌کردند. در میان سخنرانان این تظاهرات، پدران ربوده شدگان و سربازانی بودند که در حمله حماس در هفتم اکتبر یا پس از آن کشته شدند.

پروفسور اسرائیل عمان، برنده جایزه نوبل، در این تظاهرات سخنرانی کرد و گفت که توافق با حماس که اجازه دهد یک ماه توقف در جنگ را فراهم کند، در واقع پایان جنگ خواهد بود. وی تصریح کرد: توافقی که حماس را دوباره تأسیس کند، پیروزی برای دشمن خواهد بود. قلب من با خانواده‌های ربوده‌شدگان و کشته‌شدگان است، بیایید در جنگ پیروز شویم.

الیاهو لیبمن، رئیس شورای کریات اربا که پسرش الیاکیم به نوار غزه ربوده شد، در سخنرانی خود در تظاهرات گفت: ما از مبارزه دست برنخواهیم داشت، ما پیروز خواهیم شد.

خاخام بنی کالامازون، رئیس آتنیل یشیوا که پسرش را در جنگ راهنمایی می کرد، در سخنرانی خود گفت: تنها راه واقع بینانه برای آزادی ربوده شدگان این است که به حماس نشان دهیم که اگر جانشان برای آنها ارزشمند است، بگذار آنها را آزاد کنند. شما نیز می‌توانید تسلیم شوید، اما در آن صورت نه غزه محصور خواهد شد و نه دولت اسرائیل، همه و یکی از ما هدف قرار خواهد گرفت.

کمیسر سابق آتش نشانی که پسرش گای در حمله حماس در 7 اکتبر به قتل رسید، نیز در تظاهرات سخنرانی کرد و گفت: جنگی که پس از شکست وحشتناک بر ما تحمیل شد، ما را ملزم به پیروزی آشکار و کامل در برابر حماس می‌کند. چنین پیروزی ممکن است. به گفته وی، این پیروزی شامل بازگشت ربوده شدگان از طریق فشار نظامی خواهد بود. وی افزود: در پایان جنگ فراموش نمی‌کنیم که رهبری باید مسئولیت کامل و روشن را بپذیرد و حکم را برای یک انتخابات مجدد به مردم بازگرداند.

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/politics/2024-02-08/ty-article/0000018d-8a1f-d443-a19f-fe9ff2740000

→ خواندن مطلب قبلی

وزارت بهداشت اسرائیل هیچ اطلاعی در مورد قارچ در غزه ندارد

خواندن مطلب بعدی ←

حمله نتانیاهو به وزرا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *