۳۱ شهریور ۱۴۰۳

اسرائیل با یک تهدید جدی مواجه است/ زمان تغییر فرا رسیده!

دولت اسرائیل با یک تهدید وجودی بسیار جدی و بزرگ مواجه است که نابودی آن مانند یک بمب هسته‌ای خواهد بود.

اسرائیل همچنین با یک چالش و تهدید امنیتی بسیار بزرگ در منطقه مواجه شده است. بحرانی که به گفته مقامات اسرائیلی بسیار خطرناک است و باید برای مقابله با آن هر چه سریع‌تر آماده شوند و به یک رهبری نظامی-سیاسی جدید نیاز است تا از  بحران به وجود آمده عبور کنند.

مقامات و شهروندان اسرائیلی بر این باورند رهبری که آنها را به فاجعه ننگین و نابخشودنی نوار غزه کشاند و باعث به وجود آمدن تهدیدات و مشکلات زیادی در همه زمینه‌ها شد و حتی آزادی اسرای اسرائیلی را اولویت خود نمی‌داند، شایسته رهبری کردن سیاست و امنیت اسرائیل نیست.

اکنون اسرائیل در معرض یک جنگ منطقه‌ای قرار گرفته است. جنگی که حتی بدتر از این هم می‌توانست شروع شود و مشکلات بزرگتری را برای دولت اسرائیل رقم بزند. پس از تشکیل کابینه جنگ، رئیس ستاد ارتش، هالوی، و وزیر دفاع، گالانت، در یکی از جلسات کابینه خواستار ورود ارتش به جنگ علیه حزب الله لبنان شدند. اما این تدبیر برای آنها ممکن نیست زیرا اگر ارتش اسرائیل بخواهد به جنگ با حزب الله دامن بزند، موجبات خسارات سنگین و هولناکی می‌شود.

شهروندان بدنبال تغییر نخست وزیر فعلی هستند
تهدید برای دولت: شهروندان به دنبال تغییر نخست وزیر فعلی هستند

این یک تحلیل اشتباه و نظر غیر منطقی است توسط دو فردی ارائه شد که اکنون سکان جنگ را در دست دارند و رهبری می‌کنند. اکنون هم هالوی و هم گالانت اعلام کردند که اگر تواففق سیاسی با حزب الله لبنان انجام نشود، پاسخگویی به آنها با عملیات نظامی خواهد بود. کسانی که درگیری را در نوار غزه ادامه دادند و به آتش جنگ افزودند، هم اکنون برای جبهه های شمالی نیز با همان روش جلو می‌برند.

شهرک نشینان اسرائیلی بر این باورند که مقامات سیاسی-امنیتی از جنگ غزه عبرت نگرفته‌اند و همچنان به دنبال ایجاد تنش در مرزهای اشغالی خود هستند. به همین دلایل است که آنها به انتخابات زود هنگام تمایل دارند و منتظرند که فرد لایق‌تری رهبری جامعه اسرائیلی را بر عهده بگیرد.

 

منبع خبر: https://www.maariv.co.il/news/military/Article-1075009

→ خواندن مطلب قبلی

افسران ذخیره خواهان به تعویق افتادن انتخابات شهرداری شدند

خواندن مطلب بعدی ←

هشدار سازمان ملل نسبت به حمله زمینی به رفح

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *