۳۰ شهریور ۱۴۰۳

افسران ذخیره خواهان به تعویق افتادن انتخابات شهرداری شدند

افسران ذخیره با ارائه دادخواست به دیوان عالی، از آن مرجع خواستند تا انتخابات را به تعویق بیندازد.

افسران ذخیره به دیوان عالی اسرائیل نسبت به تاریخ انتخابات شهرداری اعتراض کردند و خواهان به تعویق افتادن انتخابات به مدت شش ماه هستند. آنها استدلال کردند که در شرایط فعلی برگزاری انتخابات تخلف از احکام قانون است.

در این نامه آمده است که بسیاری از سربازان ذخیره کاندیداهایی هستند که فرصت شرکت در انتخابات به آنها داده نمی‌شود. تمام اسرائیل درگیر جنگ است و همه دستگاه‌های دولتی و شهروندان به امور جنگ و نتایج آن مشغول هستند و امکان واقعی برگزاری یک روند انتخاباتی واقعی وجود ندارد که در آن هر شرکت کننده این فرصت و امکان را داشته باشد که مواضع خود را ارائه دهد. در شرایط فعلی برگزاری انتخابات کاملا با قانون مغایرت دارد و نقض مفاد قانون است.

وکیل یووال بدیهی که خود از زمان قتل عام سیمچات تورات به عنوان افسر با درجه سرهنگ خدمت کرده است، به معاریو گفت: من و برادرانم، نیروهای ذخیره، همراه با یگان‌های عادی و سایر اعضای نیروهای امنیتی ماه‌هاست که از روز 7 اکتبر در جنگی که اسرائیل در آن مشارکت دارد، شبانه روز کار می‌کنیم. وی افزود: متأسفانه برگزاری انتخابات شهرداری در این برهه آسیبی واقعی برای من و همکاران ذخیره‌ام است که نمی‌توانند از حق انتخاب شدن خود استفاده کنند.

سازمان تورات لیحیما به معاریو گفت: حق با نیروهای ذخیره است. از نظر بسیاری از نامزدها، هیچ چیز از زمان تعویق قبلی انتخابات محلی تغییر نکرده است. جنگ همچنان در شمال، در مرکز و در جنوب به شدت در حال انجام است. ما از موشه آربل، وزیر کشور می‌خواهیم که از کسانی که بیش از 120 روز برای دولت اسرائیل می‌جنگند، حمایت کند.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1074835

→ خواندن مطلب قبلی

تشکیل یک واحد ویژه پلیس در جنوب اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

اسرائیل با یک تهدید جدی مواجه است/ زمان تغییر فرا رسیده!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *