انگلیس مدعی تحریم 4 شهرک نشین افراطی شد

سایت روزنامه هاآرتص مدعی تحریم 4 شهرک نشین افراطی توسط انگلیس شد.

دولت انگلیس تحریم‌هایی را علیه چهار شهرک نشین افراطی اسرائیلی که در نقض حقوق بشر علیه جوامع فلسطینی در کرانه باختری دخیل هستند، در تلاشی برای رسیدگی به خشونت‌های روزافزون شهرک‌نشینان که تهدیدی برای ثبات کرانه باختری است، وضع کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه انگلیس که امروز منتشر شد، این تحریم‌ها در پی اعلام دیوید کامرون، وزیر امور خارجه در ماه دسامبر مبنی بر اینکه انگلیس قصد دارد از ورود شهرک نشینان افراطی و خشن به انگلیس جلوگیری کند، اعمال شد تا اطمینان حاصل شود که کشور انگلیس خانه افرادی نیست که مرتکب اقدامات غیرقابل قبول می‌شوند.

اقدامات امروز مجازات‌های سختی را برای مرتکبان این اعمال، از جمله مسدود کردن دارایی‌ها، محدودیت‌های سفر، و ممنوعیت ویزا، در نظر می‌گیرد تا آنها را در قبال نقض حقوق بشر مورد بازخواست قرار دهد.

زوی بار یوسف، الی فدرمن، موشه شرویت و ینون لوی مشمول این تحریم‌ها هستند که در حوادث اخیر حمله فیزیکی، تهدید با سلاح و تخریب اموال با هدف آواره کردن جوامع فلسطینی دست داشتند.

شرویت، شهرک نشین افراطی، در اکتبر 2023، چوپانان فلسطینی و خانواده‌هایشان را در دره اردن تهدید و به آنها حمله کرد و پس از حمله به ساکنان، 20 خانواده را آواره کرد. در مورد لوی، او رهبر پاسگاه شهرک سازی مزرعه میتریم است که در سال 2021 تاسیس شد و شهرک نشینان آن از خشونت فیزیکی و تخریب اموال برای آواره کردن جوامع فلسطینی از جمله خربت زانوتا در اکتبر 2023 استفاده کردند.

زوی بار یوسف، یک رهبر شهرک نشینان که از زمان تأسیس پایگاه مزرعه زوی در سال 2018، از ارعاب و خشونت علیه فلسطینیان محلی استفاده کرده است، از جمله دو بار خانواده‌هایی را که برای تفریح بیرون رفته بودند با سلاح تهدید کرده است و الی فدرمن، اقدامات متعدد علیه چوپانان فلسطینی در تپه‌های الخلیل جنوبی انجام داده است.

اقدام آنها در تهدید و حمله به غیرنظامیان فلسطینی، تقریباً با مصونیت کامل، منجر به انجام این اقدامات تنبیهی شد.

بر اساس این بیانیه، کامرون بر جدی بودن وضعیت احکام صادره تاکید کرد و گفت: شهرک نشینان افراطی اسرائیل اغلب فلسطینی‌ها را با سلاح تهدید می‌کنند و آنها را مجبور به ترک سرزمین‌هایی می‌کنند که دارایی قانونی آنهاست، این رفتار غیرقانونی و غیرقابل قبول است. انگلیس با طرح‌هایی برای ممنوعیت ورود افراد مسئول خشونت شهرک نشینان به انگلیس، موضعی قوی در برابر چنین اقداماتی اتخاذ کرده است.

کامرون همچنین از اسرائیل خواست تا اقدامات شدیدتر و جدی‌تری علیه خشونت شهرک‌نشینان انجام دهد و بر لزوم انجام تعهدات تاکید کرد.

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/politics/2024-02-12/ty-article/0000018d-9d6e-d92c-a9ed-ffff64470000

→ خواندن مطلب قبلی

انتقاد شدید دولت از اسموتریچ در پی کاهش رتبه اعتباری

خواندن مطلب بعدی ←

اتحادیه اروپا خواستار توقف فروش سلاح به اسرائیل شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *