۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نتانیاهو سفر رئیس موساد به قاهره را لغو کرد

نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از رفتن رئیس موساد، فردا پنجشنبه، به قاهره برای شرکت در مذاکرات تبادل اسرا جلوگیری کرد.

تارنمای عبری هاآرتص گزارش داد که این امتناع در حالی صورت گرفت که قرار شد فردا پنجشنبه جلسه شورای جنگ و کابینه امنیتی برگزار شود.

بر اساس آنچه این وب سایت گزارش داد، نتانیاهو تا زمانی که حماس به خواسته‌های خود در مورد تعداد اسرای فلسطینی که در ازای اسرای اسرائیلی خواستار آزادی آنها است، پایبند kماند، هیچ فایده‌ای برای بازگشت رئیس موساد برای شرکت در مذاکرات نمی‌بیند.

یک منبع آگاه به این وب‌سایت گفت که مصری‌ها و قطری‌ها پیشنهاد کردند روز پنج‌شنبه در قاهره گفت‌وگو کنند تا درباره جنبه‌های بشردوستانه توافق احتمالی، مانند دامنه کمک‌هایی که قرار است به غزه وارد شود و احتمال بازگشت فلسطینی‌ها به کشورشان، گفتگو کنند.

به نوشته این وب سایت، سران تیم مذاکره کننده اسرائیل روز سه شنبه پس از بازگشت از قاهره به نتانیاهو از پیشنهاد مصر برای انجام مذاکرات بیشتر اطلاع دادند.

این منبع با بیان اینکه نتانیاهو با اعزام هیأتی برای گفت‌وگوهای بیشتر موافقت نکرد و مدعی شد که توافقی صورت نگرفته است، افزود: اسرائیل تا زمانی‌که حماس با موضع خود در مورد تعداد زندانیانی که خواستار آزادی آنها است موافقت نکند، مذاکرات را ادامه نخواهد داد.

هاآرتص گزارش داد که با انتشار این خبر، ستاد خانواده‌های ربوده شدگان با بیان اینکه خانواده‌ها خواستار ملاقات فوری با هیأت دولت و تیم مذاکره کننده از طرف آن هستند، گفت: نخست وزیر و برخی اعضای کابینه نسبت به آزادی ربوده شدگان بی‌تفاوت هستند.

خانواده ربوده شدگان افزود که از شش روز پیش درخواست دیدار با اعضای کابینه جنگ از جمله نخست وزیر را داشته‌اند و به درخواست آنها پاسخی داده نشده است. امروز متوجه شدیم که چرا به درخواست ما پاسخ داده نشد و چرا نخست وزیر و اعضای کابینه می‌ترسند به چشم ما نگاه کنند. با توجه به بی‌توجهی نخست وزیر به خواسته خانواده‌ها، اعلام می‌کنیم که اگر تا فردا جلسه‌ای با همه نمایندگان خانواده ربوده شدگان، نخست وزیر و همه اعضای کابینه جنگ برگزار نشود، تا زمان برگزاری ملاقات، تحصن خواهیم کرد.

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/politics/2024-02-14/ty-article/0000018d-a848-d0cb-a5ef-bb6e82970000

→ خواندن مطلب قبلی

مودیز رتبه اعتباری 5 بانک بزرگ اسرائیل را کاهش داد

خواندن مطلب بعدی ←

پیش بینی 20 هزار مجروح جدید اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *