۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بررسی دلایل شکست در رهگیری موشک‌ها در شمال اراضی اشغالی

ارتش اسرائیل در حال بررسی چرایی عملکرد ناموفق گنبد آهنین در رهگیری موشک‌های حزب الله است.

Capture 79
رهگیری ناموفق موشک‌های حزب الله 

شبکه 12 اسرائیل فاش کرد که نیروی هوایی اسرائیل در حال بررسی دلایل شکست سامانه دفاع هوایی این کشور در رهگیری موشک‌هایی است که به ایستگاه پلیس در شهرک کریات شمنا و پایگاه نظامی در صفد اصابت کرده است.

این شبکه اسرائیلی در روز چهارشنبه نیز به حمله مستقیم در کریات شمونا با هدف قرار دادن ایستگاه پلیس اسرائیل و حوادث دیگر نیز اشاره کرد و افزود که منطقه مورد نظر در صفد حفاظت شده، وسیع و دارای چندین تاسیسات استراتژیک است.

شبکه 12 گزارش داد که در هفته‌های اخیر یک هواپیمای حزب‌الله با نفوذ به سامانه دفاعی اسرائیل، مقر فرماندهی شمال را هدف حمله مستقیم قرار داد و به آن آسیب جدی وارد کرد.

کانال 12 در مورد اصابت مستقیم توضیح داد که علی‌رغم وجود سامانه پدافند هوایی چندلایه که ترکیبی از باتری‌های «گنبد آهنین»، سامانه «دیوید اسلینگ»، باتری‌های «هتز» و هواپیماهای رهگیر با توانایی مقابله با تهدیدات مختلف مانند هواپیما، موشک و غیره.

این کانال به این نتیجه رسید که سیستم اسرائیل که قرار است «با کیفیت و در سطح جهانی» باشد، به موفقیت و حفاظت ۱۰۰ درصدی دست نیافته است. همچنین خاطرنشان کرد که حزب الله بین 150 تا 200 هزار موشک با میانگین ظرفیت پرتاب 1500 موشک در روز در اختیار دارد.

از جمله این موشک‌ها می‌توان به موشک‌های کوتاه برد سنگین از نوع «بورکان» با سرجنگی نیم تنی «گراد» با برد 15 و 20 کیلومتر اشاره کرد. در گزارش این شبکه همچنین از پرتاب‌هایی با موشک‌های ضد زره مانند موشک بهبود یافته کورنت صحبت شده است.

این کانال تایید کرد که سیستم‌هایی مانند گنبد آهنین برای مقابله با این نوع موشک‌ها طراحی نشده‌اند، ازین رو رویکرد جنگ در شمال تغییر نمی‌کند و حزب الله به خود اجازه می‌دهد از خطوط قرمز بیشتری عبور کند.

امروز چهارشنبه حداقل 10 موشک از لبنان به سمت اهداف نظامی اسرائیل در شمال شلیک شد که منجر به کشته شدن یک سرباز اسرائیلی و مجروح شدن حدود 7 نفر شد که برخی از آنها وخیم است.

رسانه‌های اسرائیلی با اشاره به استفاده حزب‌الله از موشک‌های دقیق در زنجیره موشکی به سمت صفد، تاکید کردند: گنبد آهنین موفق به رهگیری همه موشک‌ها نشد.

رسانه‌های اسرائیلی با تاکید بر اینکه جنگ امروز در شمال است، گفتند که برد شلیک موشک این بار «بزرگ‌تر از قبل» بوده است، زیرا این عملیات نشان می‌دهد که سطح شلیک راکت‌ها به تدریج افزایش یافته است که به عنوان خطرناک‌ترین از زمان شروع جنگ در مرز با لبنان شناخته می‌شود.

وی افزود: آنچه در صفد رخ داد، از زمان وقوع جنگ، مشابه آن را ندیده‌ایم، خاطرنشان کرد: هیچ مکان مستحکامی برای 50 درصد جمعیت شهرک‌نشین وجود ندارد.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/pzm-soldiers

→ خواندن مطلب قبلی

اسموتریچ، تظاهرات مدنی مردم را مخرب توصیف کرد

خواندن مطلب بعدی ←

خشم سران صهیونیستی از طرح بایدن برای کشور فلسطین

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *