۳۰ شهریور ۱۴۰۳

خشم سران صهیونیستی از طرح بایدن برای کشور فلسطین

اسرائیل هیوم: طرح بایدن، مبنی بر تشکیل کشور مستقل فلسطینی خشم مقامات صهیونیستی را برانگیخت.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» صبح امروز (پنجشنبه) منتشر کرد که بایدن قصد دارد به زودی طرح صلح منطقه‌ای در خاورمیانه را که همراه با متحدان انجام داده است، اعلام کند. این طرح شامل ایجاد یک کشور فلسطینی و آزادی گروگان‌های حماس می‌شود.

اسرائیل هیوم نوشت: انتظار می‌رود بایدن اعلام کند که تشکیل کشور فلسطین را در دستور کار است. این موضوع خشم سران صهیونیستی را برانگیخت.

خشم سران صهیونیستی از طرح بایدن

اعضای کنست و وزرای دولت اسرائیل از این طرح بالقوه، خشمگین شدند. وزیر بنی گانتز گفت: من از برنامه آمریکا برای تشکیل کشور فلسطین اطلاعی نداشتم.

Capture1 3

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی، صبح امروز در حساب کاربری X خود منتشر کرد: قصد ایالات متحده به همراه سایر کشورهای عربی برای ایجاد یک کشور تروریستی(!) در کنار دولت اسرائیل، توهمی و بخشی از مفهوم اشتباه است. بعد از 7 اکتبر، به هیچ وجه به فلسطینی‌ها اجازه تاسیس کشور مستقل نمی‌دهیم. تا زمانی‌که در دولت هستیم، دولت فلسطین تشکیل نخواهد شد.

نماینده کنست در فراکسیون اردوگاه دولتی و رئیس حزب «تیکوا خداشا» در واکنش به این طرح آمریکایی گفت: در سخنرانی دیروز خود در برلین نسبت به طرح خطرناک به رسمیت شناختن کشور فلسطین که در حال شکل گیری است هشدار دادم.  این طرح نه تنها مناقشه را غیرقابل حل می‌کند.

میکی زوهار، وزیر فرهنگ و ورزش، گفت: در اینجا هرگز یک کشور فلسطینی وجود نخواهد داشت. ما امنیت اسرائیل را با وجود یک کشور تروریستی در میان خود به خطر نمی‌اندازیم. هیچ پاداشی به عملیات 7 اکتبر تعلق نمی‌گیرد.

همچنین، شلومو نعمان، رئیس شورای منطقه‌ای گوش اتزیون و رئیس شورای یشاء گفت: تاسیس کشور فلسطین به معنای شکست در جنگ و پیروزی دشمن در تشکیلات خودگردان فلسطین است. ما نمی‌توانیم کشور اسرائیل را دو قسمت کنیم، بنابراین تا زمانی که دولت اسرائیل موضع رسمی مبنی بر تشکیل کشور فلسطینی اعلام نکند، سکوت نخواهیم کرد.

یکی از اعضای حزب اردوگاه دولتی با انتقاد از عملکرد نتانیاهو، وی را مقصر چنین طرحی دانست و اذعان کرد: نتانیاهو، وحدت و دولت اضطراری را خسته کرده است و حفظ آن برای او کمتر اهمیت دارد، نتانیاهو اشتباه بزرگی مرتکب شد. تصمیمات مهمی بدون گانتز و آیزنکوت گرفته شد. در ادامه، رئیس کمیته فرعی کمیته روابط خارجی و امنیت در امور منطقه یهود و سامره به نمایندگی از صهیونیست مذهبی، خطاب به بایدن چنین نوشت: پرزیدنت بایدن، از رودخانه به دریا، اسرائیل آزاد خواهد شد. دولت فلسطینی بین دریا و اردن وجود نخواهد داشت. هرگز!

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی ضمن اشاره به طرح آمریکا برای تشکیل کشور فلسطین، هشدار داد که این یک تهدید واقعی برای کشور اسرائیل است. وی گفت: ما به هیچ وجه با این طرح موافقت نخواهیم کرد. و افزود: یک کشور فلسطینی یک تهدید وجودی برای کشور اسرائیل است همانطور که در 7 اکتبر ثابت شد. وی افزود: امروز در جلسه کابینه سیاسی-امنیتی خواستار اعلام موضع صریح مبنی بر مخالفت اسرائیل با تشکیل کشور فلسطین است.

 

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/news/geopolitics/article/15270573

→ خواندن مطلب قبلی

بررسی دلایل شکست در رهگیری موشک‌ها در شمال اراضی اشغالی

خواندن مطلب بعدی ←

معاملات در صنعت املاک و مستغلات در پایین‌ترین سطح

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *