۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سناریوی آلتا، موضوع گفت‌وگوی ویژه مقامات صهیونیستی

کانال 12 عبری از برگزاری جلسه ویژه‌ای با موضوع سناریوی آلتا خبر داد.

کانال ۱۲ عبری گزارش داد، روز پنجشنبه گفتگوی ویژه در مورد بررسی آمادگی جبهه داخلی و با حضور یوآو گالانت وزیر دفاع، مدیرکل وزارت دفاع، فرمانده ستاد جبهه داخلی و برخی مقامات برگزار شد. موضوع جلسه سناریوی آلتا بود؛ سناریویی درباره تاریکی مطلق به دنبال قطع برق یا کمبود نیروگاه در تولید برق در زمان جنگ.

Capture 91
نیروگاه اوروت رابین

مقامات سیاسی و نظامی در مورد این سناریو بحث کردند که در صورت حمله به اسرائیل، ممکن است دوره‌هایی طولانی از قطعی برق رخ دهد و باید برای این زمان آماده بود.

به گفته حاضران در این جلسه، شائول گلدشتاین، مدیر عامل شرکت Nega (سیستم‌های برق) گفت: در اسرائیل چندین سایت استراتژیک وجود دارد که آسیب به آنها می‌تواند منجر به وقفه‌های طولانی مدت در تامین برق شود. از این رو در صورت قطعی برق طولانی مدت، شرکت برق توانایی تامین برق برای این مدت را ندارد.

طبق گزارش کانال ۱۲، به تمام وزارتخانه‌های دولتی قبلاً دستور داده شده است تا برای قطعی برق احتمالی برای دوره‌های 24 تا 48 ساعته آماده شوند. همچنین آمادگی ویژه برای احتمالات شدیدتر لازم است و به نظر می‌رسد که همه طرف‌های مورد نظر نه تنها نیاز به غلبه بر ترس، بلکه یافتن راه حل دارند.

ماه گذشته در یکی از ادارات دولتی در پی ارسال ایمیلی به کارمندان این ادارات مبنی بر آمادگی برای این سناریو و اقداماتی که باید انجام شود، وحشت ایجاد شد. کارمندان ترسیده بودند و اداره تأکید کرد که این فقط یک آمادگی است و نه هشدار.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-military/2024_q1/Article-46ce5dbb43ead81027.htm?partner=lobby

→ خواندن مطلب قبلی

پیش نویس قانون الزام آزمایش دروغ‌سنجی اعضای کابینه در راه کنست

خواندن مطلب بعدی ←

ادامه عملیات ارتش اسرائیل در بیمارستان خان یونس

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *