۳۰ شهریور ۱۴۰۳

هشدار: منشا آلودگی سواحل اسرائیل در دریای مدیترانه از داخل اسرائیل است

وزارت حفاظت از محیط زیست رژیم صهیونیستی، از گزارش تحقیقاتی خود درباره منشا آلودگی سواحل اسرائیلی دریای مدیترانه خبر داد.

وزارت حفاظت از محیط زیست رژیم صهیونیستی، در گزارش تحقیقاتی نوشت که آلودگی سواحل اسرائیلی دریای مدیترانه منشاء داخلی دارد. یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد که اگرچه دریای مدیترانه بین تعداد زیادی از کشورها مشترک است، اما آلودگی‌های سواحل اسرائیل ناشی از فعالیت‌های داخلی اسرائیل است.

در بخش شمالی حیفا، آلودگی در بنادر آن منطقه همچنان ادامه دارد و روز به روز به آلودگی اضافه می‌شود. این روند افزایشی هشدار وزارت محیط زیست این رژیم را به دنبال داشت. در این گزارش آمده است که غلظت جیوه در آبهای دریای مدیترانه بالاتر از حد استاندارد در گوشت ماهی‌های خوراکی است و همچنین غلظت غیرعادی و مشکل‌ساز فلزات دیگر در رودخانه‌های ساحلی اندازه‌گیری شده که بسیار خطرناک است.

همه این آلودگی‌ها ناشی از تخلیه بیش از حد پسماندها و پس‌آب‌ها از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب یا تخلیه غیرقانونی فاضلاب در برخی از جریان‌های ساحلی است. به این درجه از آلودگی، آلودگی متوسط می‌گویند. در برخی مناطق ساحلی حیفا، میزان زباله‌های ساحلی موجود در آنجا به چیزی حدود 60 تا 90 درصد زباله نیز از جنس پلاستیک می‌رسد.

آلودگی دریای مدیترانه از داخل اسرائیل است

همچنین زباله‌های چون سیگار یا ضایعات فلزی مانند ضایعات تسلیحات نظامی و مهمات‌ها و یا حتی وسایل ماهیگیری نیز در آنجا به چشم می‌خورد. در سال‌های گذشته که اوج همه‌گیری کرونا بود، در سواحل دریای میترانه زباله‌های پزشکی و بهداشتی همچون دستکش، ماسک یکبار مصرف نیز رها می‌شد.

در این میان، میکروپلاستیک‌ها به دلیل شباهتشان به غذای طبیعی حیوانات دریایی مشکل‌ساز هستند. چرا که آبزیان توانایی هضم آن را ندارند و همین امر باعث تجمع زباله‌ها در بدن ماهی شده و به مرور موجب مرگ آبزیان می‌شود. با افزایش دمای هوا و گرم‌تر شدن کره زمین، آب دریا به دلیل افزایش دی‌اکسید کربن در هوای ورودی به سیستم دریایی اسیدی می‌شود. همین امر باعث اسیدی‌تر شدن بیش از حد معمول آب دریاها و افزایش آلودگی در آنها می‌شود.

 

منبع خبر: https://www.maariv.co.il/news/environment/Article-1073620

→ خواندن مطلب قبلی

طرح تشکیل دولت فلسطینی، فرصتی برای اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

مخالفت دبیر کل کانون معلمان با قانون نظارت شین بت بر کادر آموزشی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *