۳۱ شهریور ۱۴۰۳

نظرسنجی دانشجویی: 42 درصد از نیروهای ذخیره به فکر ترک تحصیل هستند

داده‌های نظرسنجی سالانه اتحادیه سراسری دانش آموزان و دانشجویان دختر و پسر در سایه جنگ تصویر نگران کننده‌ای را نشان می‌دهد.

اتحادیه سراسری دانشجویان، داده‌های نظرسنجی سالانه دانش‌آموزان و دانشجویان دختر و پسر که این بار در طول جنگ انجام شده است را منتشر کرد. در این نظرسنجی تصویری نگران‌کننده از وضعیت روحی دانشجویان به طور کلی و سربازان ذخیره به طور خاص نشان داده شده است.

در این نظرسنجی وضعیت روانی دانشجویان دختر و پسر، وضعیت تحصیلی، چالش اقتصادی و همچنین نگرش آنها در مورد وضعیت جامعه اسرائیل مورد بررسی قرار گرفت.

یافته‌های اصلی نظرسنجی

 5 درصد از دانشجویان اعلام کردند که در فضای دانشگاه تغییری در احساس امنیت شخصی ایجاد شده است.

 6 درصد اذعان کردند که از 7 اکتبر وضعیت روانی آنها بدتر شده است.

38 درصد به دلیل تأثیرات جنگ به انصراف از تحصیل فکر می‌کنند، در حالی‌که در میان سربازان ذخیره، این رقم به 42 درصد می‌رسد.

 ۶۴ درصد نیز اعلام کردند که دولت در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده است.

همچنین در حوزه حمایت و کمک روانی، داده‌های نظرسنجی نشان می‌دهد که 48 درصد از دانشجویان دختر و پسر گفتند که حتما برای دریافت کمک‌های روانی مراجعه می‌کنند. نظرسنجی درباره وضعیت اقتصادی نشان می‌دهد که 38 درصد از دانشجویان اذعان کردند که حوزه کاری و درآمدشان کاهش چشمگیری داشته است.

در بین سربازان ذخیره، 40 درصد از دانشجویان دختر و پسر اعلام کردند که از طرح کلی سربازان ذخیره که توسط موسسه آموزشی منتشر شده است، اصلا راضی نیستند. در همین حال، 77 درصد بر این باورند که خدمات ذخیره اضافی در سال 2024 پایان سال تحصیلی را برای آنها دشوار می‌کند و 40 درصد از این نگرانند که نتوانند شرایط لازم برای کسب مدرک برآورده کنند.

علاوه بر این، داده‌های نظرسنجی نشان می‌دهد که در بعد سیاسی، 64 درصد معتقدند دولت در نقش خود شکست خورده است. 16 درصد معتقدند که منتخبانِ مسئول حوادث 7 اکتبر، باید فورا استعفا دهند و 56 درصد فکر می‌کنند که اکنون باید مسئولیت شکست را بر عهده بگیرند و  بعد از جنگ استعفا کنند.

این نظرسنجی تصویری تیره و تار نیز در مورد مواضع دانشجویان در مورد روندهای جامعه اسرائیل منعکس شده است، به طوری که 63 درصد احساس می‌کنند که شکاف در جامعه اسرائیل تا حد زیادی وجود دارد و 53 درصد معتقد هستند که احساس امنیت در دانشگاه‌ها کاهش یافته است.

الحانان فلهایمر، رئیس اتحادیه سراسری دانشجویان دختر و پسر گفت: نتایج این نظرسنجی شواهد نگران‌کننده دیگری از وضعیت بدنه دانشجویان دختر و پسر در اسرائیل را ترسیم می‌کند، از جمله: مقابله با چالش‌های روحی و امنیتی که جمعیت دانشجویی از 7 اکتبر از آن رنج می‌برد و از سوی مؤسسات آموزشی بزرگی سختی‌ها و چالش‌های روحی درک نمی‌شود و نمی‌فهمند که باید کمک کافی به دانشجویان ارائه کنند.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/domestic/education-society/students-2-903929230/?pid=509

→ خواندن مطلب قبلی

بازار داغ جعل اسکناس در اسرائیل در پی جنگ

خواندن مطلب بعدی ←

پیام هشدارآمیز آیزنکوت به اعضای کابینه جنگ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *