۳۱ شهریور ۱۴۰۳

انتقاد میکی زوهار، وزیر فرهنگ و ورزش از یوروویژن

میکی زوهار از یوروویژن به دلیل بررسی صلاحیت ترانه اسرائیلی «باران اکتبر» انتقاد کرد.

کانال 14 گزارش داد: اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا در حال بررسی رد صلاحیت ترانه اسرائیلی یوروویژن به نام «باران اکتبر» است. این اتحادیه اذعان کرد که این ترانه حاوی اظهارات سیاسی است.

میکی زوهار در واکنش به این اقدام گفت: اجازه ندهید سیاست بر هنر تأثیر بگذارد اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا در حال بررسی رد صلاحیت آهنگ اسرائیلی «باران اکتبر» است که برای تایید ارسال کرده و قرار است ادن گولان با این ترانه نماینده اسرائیل در صحنه یوروویژن باشد. شرکت پخش اسرائیل در مصاحبه با شبکه 14 تصریح کرد: ما کلمات یا آهنگ را تغییر نمی‌دهیم، حتی به قیمت شرکت نکردن اسرائیل در یوروویژن.

چندی پیش میکی زوهار وزیر فرهنگ و ورزش در واکنش به این موضوع تصریح کرد که قصد اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا برای رد صلاحیت آهنگ اسرائیل برای یوروویژن رسوایی است. ترانه اسرائیل که توسط ادن گولان اجرا خواهد شد آهنگی تکان دهنده است که بیانگر احساسات این روزهای مردم است و سیاسی نیست.

وزیر خارجه اسرائیل گفت: ما امیدواریم که یوروویژن یک رویداد موسیقایی و فرهنگی باقی بماند و نه یک عرصه سیاسی. اتحادیه اروپا همچنان باید حرفه‌ای و بی‌طرفانه عمل کند و اجازه ندهد سیاست بر هنر تأثیر بگذارد.

 

لینک خبر: https://www.now14.co.il

→ خواندن مطلب قبلی

تیراندازی در بیت المقدس، یک کشته و 10 زخمی

خواندن مطلب بعدی ←

رهبر فرقه‌ای که زنان را در شرایط برده‌داری نگهداری می‌کرد، از مجازات تبرئه شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *