۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سقوط اسرائیل به رده یازده یوروویژن در سایه حذف

کانال 12 عبری از سقوط اسرائیل در رقابت‌های یوروویژن به رتبه یازده خبر داد.

Capture 147

پس از فاش شدن متن ترانه باران اکتبر که قرار است نماینده اسرائیل در یوروویژن 2024 با اجرای ادن گولان باشد، اسرائیل همچنان در جدول رقابت‌ها سقوط می‌کند و اکنون در جایگاه یازدهم قرار دارد.

اسرائیل هیوم نوشت: در حالی که اسرائیلی‌ها منتظر پاسخ اتحادیه پخش برنامه‌های رادیو و تلویزیون اروپا در مورد آهنگ اسرائیل برای یوروویژن هستند، رتبه اسرائیل همچنان در حال نزول است.

اسرائیل تا این لحظه از میان ده کشور برتر خارج شده و در حال حاضر در رده یازدهم قرار دارد. اوکراین در رتبه اول و پس از آن ایتالیا قرار دارد.

همانطور که هفته گذشته منتشر شد، یک کمیته ویژه در حال بررسی آهنگی که قرار است ادن گولان در یوروویژن 2024 بخواند، است. روز پنجشنبه، رسانه‌های عبری متن ترانه انتخاب شده باران اکتبر را منتشر کردند.

آنها همچنین در پاسخ گفتند که در صورت رد صلاحیت این آهنگ، به اسرائیل فرصت داده می‌شود تا آهنگ جدیدی ارسال کند. همه کشورها تا 11 مارس فرصت دارند آهنگ خود را رسما ارسال کنند.

هیأت نظارت بر یوروویژن که این رویداد را یک رویداد موسیقی غیرسیاسی معرفی می‌کند، از قدرت رد صلاحیت کشوری که ترانه آن مقررات مسابقه را نقض کرده باشد، برخوردار است. طبق قوانین این هیأت اگر آهنگی به هر دلیلی غیرقابل قبول تشخیص داده شود، به آن کشور فرصت داده می‌شود تا آهنگ یا متن جدید را مطابق با قوانین مسابقه ارسال کند.

این آهنگ باران اکتبر نام داشت و به احساسات و وضعیت اسرائیل از زمان حوادث هفتم اکتبر و شروع جنگ اسرائیل و حماس اشاره دارد.

باران اکتبر؛ شعر : کرن پلز؛ موسیقی آوی اوهیون و استاو بگر

نویسندگان تاریخ / در کنار من ایستاده‌اند / و به چشمانم نگاه می‌کنند و خواهی دید که / مردم می‌روند اما هرگز از هم جدا نمی‌شوند / یکی امشب ماه را دزدید / نور مرا گرفت / همه چیز سیاه و سفید است / چه احمقی بود که به تو گفت/ پسرا گریه نکن / ساعت‌ها و ساعت‌ها و گل‌ها / زندگی بازی ترسوها نیست / چرا زمان دیوانه می‌شود؟ / هر روز ذهنم را از دست می‌دهم / و در این سفر مرموز می‌رقصم/ و در طوفان می‌رقصم / چیزی برای پنهان کردن نداریم / مرا به خانه ببر/ دنیا را پشت سر بگذار / و به تو قول می‌دهم که دیگر هرگز در باران اکتبر خیس نشوم… 

… هر روز با رفتن به این سفر مرموز که در طوفان می‌رقصم ذهنم را از دست می‌دهم/ ما چیزی برای پنهان کردن نداریم/ مرا به خانه ببر/ و دنیا را پشت سر بگذار/ و من به شما قول می‌دهم که دیگر هرگز از باران اکتبر خیس نشوم

دو سطر آخر که به زبان انگلیسی است:

هیچ هوایی برای نفس کشیدن باقی نمی‌ماند
جایی نیست، روز به روز رفته‌ام.
همه آنها بچه‌های خوبی هستند.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-entertainment/2024_q1/Article-399ae042806dd81026.htm?partner=lobby

→ خواندن مطلب قبلی

کارشناسان سازمان ملل خواستار تحریم فوری تسلیحاتی اسرائیل شدند

خواندن مطلب بعدی ←

افزایش مصرف مواد اعتیادآور در میان اسرائیلی‌ها از 7 اکتبر به بعد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *