۳۰ شهریور ۱۴۰۳

افزایش مصرف مواد اعتیادآور در میان اسرائیلی‌ها از 7 اکتبر به بعد

معاریو فاش کرد: از 7 اکتبر، از هر چهار اسرائیلی، یک نفر از مواد اعتیادآور استفاده می‌کند.

گزارش اخیر مرکز اعتیاد و سلامت روان اسرائیل نشان می‌دهد که دو ماه پس از آغاز جنگ، از هر چهار اسرائیلی، یک نفر از مواد اعتیادآور خطرناک (الکل، مواد مخدر و داروهای تجویزی) استفاده می‌کند. این رقم افزایش 15 درصدی نسبت به رقم مشابه در اواسط سال 2022 را نشان می‌دهد.

گزارش منتشر شده توسط مرکز اسرائیل برای اعتیاد و سلامت روان نشان می‌دهد که بیشترین افزایش در استفاده از افزایش خطر در رابطه با داروهای تجویزی و به ویژه آرام بخش‌ها و قرص‌های خواب مشاهده شد. طبق این گزارش، از هر شش اسرائیلی یک نفر از داروهای تجویزی اعتیادآور و یک نفر از هر 10 نفر از داروهای آرام بخش و خواب آور استفاده می‌کنند؛ افزایش 100 درصدی و 180 درصدی نسبت به رقم مشابه در سال 2022.

طبق این گزارش، افزایش استفاده از آرام بخش‌ها و داروهای خواب بدون در نظر گرفتن جنسیت و سن (در بین زنان، مردان، پیر و جوان) کاملا مشهود است. در میان جوانان، افزایش 7 درصدی در مصرف حشیش گزارش شده است. (13.4 درصد در مقابل 12.5 درصد)

علاوه بر این، میزان افزایش مصرف مواد اعتیاد آور به موازات افزایش نسبت اسرائیلی‌هایی است که پس از حوادث 7 اکتبر از استرس پس از سانحه رنج می‌برند. به گفته معاریو، تقریباً یک نفر از هر سه زن و یک نفر از هر پنج مرد به این بیماری مبتلا هستند که از افزایش 150 درصدی در بین زنان و 65 درصدی در میان مردان نسبت به داده‌های سال 2022 حکایت دارد.

طبق بررسی‌های انجام شده، کسانی که در‌ معرض رویدادهای آسیب‌زا حضور داشته‌اند، اعم از غیرنظامیان یا نیروهای امنیتی نجات دهنده، از هر 2 نفر یک نفر (50 درصد) مواد اعتیاد آور بیشتری مصرف می‌کنند.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/health/Article-1078600

→ خواندن مطلب قبلی

سقوط اسرائیل به رده یازده یوروویژن در سایه حذف

خواندن مطلب بعدی ←

هشدار آمریکا به اسرائیل: شهرک سازی‌ها خلاف قوانین بین المللی است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *